Avatar billede k_lindholm Novice
11. juli 2016 - 14:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Domæne uden webhotel

Jeg står p.t. og har et inaktivt domæne, er det muligt blot at slette DNS på dette og så først opsætte DNS, når domænet skal bruges igen?
Avatar billede Mikkel Clement Seniormester
11. juli 2016 - 15:06 #1
Hej K_lindholm,

Du kan sagtens opsige DNS provideren, og så bare blive ved med at betale for domænet og på den måde bibeholde ejerskab. Det eneste problem vil være hvis nogen hiver dig i domæneretten for at overtage dit domæne med erhvervsmæssig hensigt. Hvis du ikke har domænet koblet på en navneserver, vil det nok være nemt at overbevise domæneklagenævnet om at du ikke benytter domænet.
Men rent teknisk bør der ikke være nogen problemer, du skal bare huske at ændre navneserver hos dem du har købt domænet af når du skal bruge det igen.

Mvh Mikkel
Avatar billede k_lindholm Novice
11. juli 2016 - 15:48 #2
Så hvis domænet bliver koblet op på GratisDNS vil det være "sværere" at påstå, at domænet ikke bruges eller hvordan skal jeg forstå det?
Avatar billede Mikkel Clement Seniormester
11. juli 2016 - 15:57 #3
Det er noget domæneklagenævnet vurderer, så jeg kan ikke give dig noget definitivt svar. Før i tiden skulle man påvise aktivitet for ikke at få frataget domænet, men nu skal man vidst bare bevise at man har til intention at benytte det. Hvis det er koblet på gratisDNS og du så kobler en gratis tjeneste af en slags op mod det, så er der ingen der kan sige du ikke bruger det til noget. Men der er forskel på om du ejer biler.dk eller mitlangenavnmedallemellemogefternavneindkluderet.dk. Sidstnævnte skal du nok ikke bekymre dig så meget om, hvorimod et lækkert domæne nok skal "beskyttes" lidt mere :)

Håber det giver mening.

Mvh Mikkel
http://lighthousetech.dk
Avatar billede k_lindholm Novice
11. juli 2016 - 18:42 #4
Tak for hjælpen