Avatar billede wesso Juniormester
05. oktober 2016 - 14:50 Der er 3 kommentarer

Stregkoder (teknik) til at skanne produkt info (pris, navn osv...)

Stregkoder til at skanne produkt info (pris, navn osv...)

Hvis man vil via stregkoder skanne en produkt info (pris, navn osv...) a la "Coop Bip & Betal" ...

f.eks. fra "Føtex" database, og man ikke er ansat hos føtex.

Hvad gør man? Hvilken teknologi skal bruge til det og er det tilgængeligt til brug via en app.
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2016 - 15:54 #1
du skal have en stregkodelæser (qr-kode-scanner kan nogen gange også læse "almindelige" stregkoder) og så skal du have en database hvor du kan lave en opslag af det indlæste stregkode
det er også på denne måde DSB's blå rejsekort fungere - kortet har i bund og grund kun et nummer, og i deres database er dette nummer tilknyttet til dig - den virker så med nfc-teknologi, men principperne er det samme...
Avatar billede wesso Juniormester
05. oktober 2016 - 15:58 #2
Hej Thomas ...

Det er rigtigt .. men man kan også bruge mobilen, så bruger man kamera til at skanne stregkoderne... Det gør man med Coop app'en.

Men indeholder stregkoden generelt info om selve produktet...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. oktober 2016 - 19:42 #3
Varerne du finder i Føtex m.m. indeholder kun det nummer, du også kan læse under stregkoden. Intet andet.

Nummeret slår kasseapparatet op i en database, og finder ud fra nummeret, et varenavn og pris til transaktionen.

QR stregkoder - og andre i familie med den, kan indeholde lidt flere informationer. Men ikke særlig mange, uden at de bliver utrolig komplicerede... - så som regel indeholder de bare linket til en hjemmeside, et visitkort el. lign. Men her kunne varens navn såmænd godt indgå. Prisen ville være hul i hovedet, da du så ikke vil være i stand til at ændre den ved kampagner, prisforhøjelser o.lign.