Avatar billede HTP Juniormester
15. januar 2017 - 15:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dropdown med tre funktioner

Hej eksperter

Jeg har lavet en dropdow boks i mit excel ark, den har tre funktioner og referere til en anden celle, dropdown boksen er i celle "D" og referere til celle "C", dropdown boksen består af "Blank", "I gang" og "Afsluttet".
i celle "C" har jeg formlen: =HVIS(D2<>"I gang";"Afsluttet";(B2-IDAG()))

Mit problem er, at når celle "D" står på "Blank" så viser celle "C" ikke en blank celle som jeg gerne vil ha det, men istedet viser den "Afsluttet", er der nogen der ved hvordan jeg ændre det?

På forhånd tak.
Avatar billede perhol Seniormester
15. januar 2017 - 17:39 #1
Prøv denne i C2
=HVIS(OG(D2<>"I gang"; D2<>"Afsluttet"); ""; D2)
Avatar billede HTP Juniormester
15. januar 2017 - 19:42 #2
Den virker langt hen af vejen, min fejl er, at jeg glemt og skrive, at jeg i celle "B" har en dato stående som er en deadline dato, meningen med celle "C" er, at den skal tælle dagene ned til min deadline (celle "B") hvordan får jeg sat det ind i din formel? for den virker som den skal, blot det at ";(B2-IDAG()))" fra min egen formel mangler, og det virker ikke når jeg sætter det ind i din formel :)
Avatar billede store-morten Ekspert
15. januar 2017 - 19:53 #3
Måske:
=HVIS(OG(D2<>"I gang"; D2<>"Afsluttet");""; B2-IDAG())
Avatar billede HTP Juniormester
15. januar 2017 - 20:12 #4
nah den virker heller ikke, så skriver den bare en masse ####################
Avatar billede store-morten Ekspert
15. januar 2017 - 20:44 #5
Cellen er måske ikke bred nok
Avatar billede perhol Seniormester
16. januar 2017 - 00:23 #6
Måske er din celle formateret forkert?
Her virker den både hvis cellen er formateret som'Normal' og som tal uden decimaler!
Avatar billede perhol Seniormester
16. januar 2017 - 00:26 #7
Og har du styr på paranteserne. I din gamle formel er der en afslut parentes for meget.
Avatar billede HTP Juniormester
16. januar 2017 - 10:20 #8
Jeg prøver lige at opsumere, det jeg har indtastet nu er følgende formel: =HVIS(OG(D2<>"I gang";D2<>"Afsluttet"); "";B2-IDAG())

Den virker på følgende punkter:

-Den gør cellen "B" blank når jeg sætter min dropdown til "blank"
-Den tæller dage ned i celle "C" når jeg ændre min dropdown til "igang" datoen den tæller ned fra er celle "B"

de to overstående er lige præcis det den skal kunne, men har lidt problemer med at få understående til at virke.

Den skriver IKKE "afsluttet"  i celle "C" når jeg ændre min dropdown til "afsluttet"
Avatar billede store-morten Ekspert
16. januar 2017 - 11:39 #9
=HVIS(D2="I gang";B2-IDAG();HVIS(D2="Afsluttet";"Afsluttet";HVIS(D2="blank";"";"Mangler data")))
Avatar billede HTP Juniormester
16. januar 2017 - 12:26 #10
Det er så smuk store-morten, det var lige præcis det der var løsningen, mange tak
Avatar billede store-morten Ekspert
16. januar 2017 - 12:43 #11
Velbekomme