Avatar billede jath08ac Forsker
26. juli 2017 - 14:38 Der er 1 løsning

Skjul kolonner + VBA kode

Hej,

Jeg har et lille problem.

Jeg har lavet nedenstående VBA kode, som skal skjule kolonnerne:
E:F ; O:P ; Y:AB. Mit problem er, at den skjuler alle kolonner A:AI (Som er mit udskriftsområde). Tror problemet ligger i, at jeg har nogle rækker, hvor cellerne fra A:AI er flettet sammen (overskrift). Hvis jeg manuelt siger skjul kolonne E:F, så er der ikke nogen problemer.

Er det muligt at lave en VBA der kan tage højde for flettede rækker?

VBA Kode:

Sub SkjulKSted()
Application.ScreenUpdating = False
    Sheets("Sted").Select
    Range("E:E").Select
    Selection.EntireColumn.Hidden = True
    Range("A1").Select
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Avatar billede excelent Ekspert
26. juli 2017 - 16:26 #1
prøv:

Sub hide()

Range("E1:F1, O1:P1, Y1:AB1").EntireColumn.Hidden = True

End Sub