Avatar billede Droa Seniormester
10. oktober 2017 - 10:21 Der er 2 kommentarer

iptables og chains

Hejs Eksperter

Jeg har haft en del traffik på min server for tiden, især fra lande jeg slet ikke har med og gøre, de har prøvet og brute-force min kode i snart 2 mdr.

Jeg har derfor opsat en del lande fra ipdeny.com til min firewall.. det har os hjulpet lidt, indtil for en uge siden, hvor det ser ud til de bare bruger fra nye landet istedet.

jeg tænkte jeg derfor bare ville lave deny for alle og kun tillade ip adresser fra danmark på min ssh port.

nu er jeg lidt nybegynder til iptables og jeg ville lige hørt om jeg kunne gøre dette?

#!/bin/sh
IPT="/sbin/iptables"
$IPT -N AA
$IPT -A INPUT -j AA
$IPT -A AA -p tcp --dport 8322 -j DROP
cat "dk.zone" | while read -r network; do $IPT -A AA -s ${network} --dport 8322; done
Avatar billede Droa Seniormester
10. oktober 2017 - 10:22 #1
så lige jeg glemte -j ACCEPT

#!/bin/sh
IPT="/sbin/iptables"
$IPT -N AA
$IPT -A INPUT -j AA
$IPT -A AA -p tcp --dport 8322 -j DROP
cat "dk.zone" | while read -r network; do $IPT -A AA -s ${network} --dport 8322 -j ACCEPT; done
Avatar billede Droa Seniormester
10. oktober 2017 - 11:03 #2
jeg fandt ud af det er ACCEPT's først og derefter REJECT og DROP