Avatar billede boro23 Forsker
10. november 2017 - 13:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udvidelse til VBA kode

Hej Eksperter
Jeg får en del data tilsendt, hvor tal er konverteret til tekst. Til at starte med var det kun nødvendig at konverter kol. A, men nu kan det være forskellige kolonner og i forskellige ark.
Er det muligt at udvide koden til at konverter de kolonner, der er markeret i det aktive ark? Og tilføje en genvejs tast f.eks. ctrl+shift+W til at køre koden.

Sub tekst_til_tal()
    Columns("A:A").Select
    Selection.TextToColumns Destination:=Range("A1"), DataType:=xlDelimited, _
        TextQualifier:=xlNone, ConsecutiveDelimiter:=False, Tab:=True, Semicolon _
        :=False, Comma:=False, Space:=False, Other:=False, FieldInfo:=Array(1, _
        1), TrailingMinusNumbers:=True
End Sub
Avatar billede finb Ekspert
10. november 2017 - 13:11 #1
tip:
for each sheet in workbook
  for each col in sheet
    ....  kør din kode .....
  next col
next sheet
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
10. november 2017 - 16:53 #2
Så vidt jeg kan se, så har du allerede lavet koden, så den virker på de valgte kolonner - du skal blot fjerne 'Columns("A:A").Select', og den næste linje vil automation virke på 'Selection' :-)

Du skal selvfølgelig lige sørge for at markere en eller flere kolonner før du kører makroen :-)
Avatar billede boro23 Forsker
13. november 2017 - 11:50 #3
Hej finb & Dan
Ingen af løsninger kan jeg få til at køre.
finb» kan slet køre makroen, måske gør jeg det ikke rigtig?
Dan» får en run-time erroer 1004
Nogen bud?
Avatar billede boro23 Forsker
17. november 2017 - 12:16 #4
Lukker tråden, ingen bud har hjulpet