Avatar billede Peter Fæster Praktikant
28. november 2017 - 14:56 Der er 4 kommentarer

Brug af mit firmas uderside ip via vpn

Hej
Jeg har en Dell SonicWall TZ 300
Jeg vil hører hvordan jeg sætter den op til at når jeg er tilsluttet med vpn hjemmefra at min ip bliver ændret til min firmas ip

Problem er vi har mange steder hvor vi bruger ip spærring så det er vigtigt at jeg hjemmefra kan bruge mit firmas ip til at tilgå vores internettet services

Håber det giver mening og på for hånd tak:)
Avatar billede claes57 Ekspert
28. november 2017 - 15:02 #1
så skal du bruge noget som fx teamviewer - og have dit pc på arbejdet startet. Hjemmefra kan du logge ind og overtage styringen af den, og så er du på firmaets ip-adresse ud.
Du kan ikke ændre din ip hjemme - så vil data jo køre til firmaet, og der er du jo ikke.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2017 - 19:09 #2
Hvis din firma har en vpn-løsning sat op(især server til at håndtere vpn), så skal du bare forbinde dig til den.
Men vpn kan sattes op på at kun firma-traffic køres igennem vpn, og privat gennem din egen ip - så hjælper det ikke så meget.
men den nemme vej er som #1 skriver - teamviewer...sikkerheden ikke regnet med
Avatar billede Peter Fæster Praktikant
29. november 2017 - 15:01 #3
Hej Thomas
Jeg har allerede en vpn løsning men ved ikke hvordan jeg sætter din løsning op på den

Sonicwall og windows server 2012 RC2
Avatar billede leif Seniormester
11. december 2017 - 08:11 #4
Det lyder til at du kører splittunnel i stedet for at route alt igennem VPN forbindelsen, hvordan det sættes op kan den person som har opsat VPN boksen sikkert fortælle dig og hvis det er dig vil jeg anbefale dig at hente hjælp fra en konsulent som kender løsningen.