Avatar billede HTP Juniormester
05. januar 2018 - 08:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Excel dato opdatering

Hej jeg har et excel ark der er beregnet som et fødselsdags ark,
i kolonne B står hvilken dato og årstal man er født i, i kolonne C står der så hvor mange år man bliver, men jeg kan ikke få den til at opdatere således at D. 01 januar hvert år selv opdatere med hvor gammel folk bliver, arket opdatere først den dag man har fødselsdag, jeg vil gerne ha den opdatere en gang om året, altså D 01/01-årstal

bruger formlen =HVIS(ER.TAL(B3);DATO.FORSKEL(B3;IDAG();"y")&" år";"")
lige nu, men der er tydeligvis et eller andet gal med den
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
05. januar 2018 - 09:31 #1
I stedet for IDAG() skriver du:

DATO(ÅR(IDAG());1;1)
Avatar billede HTP Juniormester
05. januar 2018 - 15:24 #2
Den opdatere stadig ikke celle C så jeg kan se hvor gamle folk bliver i år, eks. har den ene fødselsdag idag, men når jeg kommer din løsning ind, så ændres hendes alder fra det hun egentlig bliver og tilbage til det hun blev sidste år.
Avatar billede store-morten Ekspert
05. januar 2018 - 16:43 #3
Så prøv med sidste dag på året:
=HVIS(ER.TAL(B3);DATO.FORSKEL(B3;DATO(ÅR(IDAG());12;31);"y")&" år";"")
Avatar billede excelent Ekspert
05. januar 2018 - 19:40 #4
eller
=ÅR(IDAG())-ÅR(B2)
Formater som Standard