Avatar billede Tom K. Forsker
19. januar 2018 - 15:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med kopi af formler

God eftermiddag i stuen.

Jeg taster meget i projekt mappe med medarbejder, tids- og tillægs registrering.

Data ligger på et ark, i områder der der dækker eks: "A$4:J$15"
På et andet ark vil man have en "linje opdatering" En linje pr. medarbejder med forskellige sum resultater. eks : D5 J9 B7 J10 F3 ect.

Mit problem opstår hver gang jeg oprette nye summerings rækker. Ved måneds skiftet kan der være fra 1 til 40 nye medarbejder, der hver skal have deres nye summerings linje.

Jeg føler jeg har prøvet alt (bare ikke det rigtige!).
Hvordan kopiere jeg linjer på den letteste måde til ny linje?
Det skal lige indskydes at data ligger med et interval på eks. 14
dvs. "D5" skal blive til "D19" - "J9" til "J23" , "B7-B21" , "J10 - J24" , "F3 - F17" og så fremdeles.

Er der kun den hårde vej og tilrette hver enkel celle eller skulle der gemme sig en lille smutvej, som jeg har overset?
Avatar billede jens48 Ekspert
19. januar 2018 - 15:45 #1
Hvis du har dine data stående i kolonnerne A til J og den første linje du ønsker at summere er A5:J5 kan du bruge denne formel:

SUM(INDIRECT("A"&ROW(A1)*14-9&":K"&ROW(A1)*14-9))

Skift INDIRECT og ROW ud med INDIREKTE og RÆKKE hvis du har dansk version
Avatar billede Tom K. Forsker
19. januar 2018 - 17:00 #2
hmmm spooky,
Kan ikke finde koden når den er tastet ind ???
Avatar billede jens48 Ekspert
19. januar 2018 - 18:12 #3
Forstår ikke helt din bemærkning. Har du dansk version? Så skal den se sådan ud:

=SUM(INDIREKTE("A"&RÆKKE(A1)*14-9&":K"&RÆKKE(A1)*14-9))

(Nu også med lighedstegn). Husk at du ikke skal ændre A1
Avatar billede Tom K. Forsker
19. januar 2018 - 22:49 #4
Sorry men der gik gik fredagsbar i min hverdags rutiner.
Har aldrig arbejdet med "INDEREKET" formlen, var slet ikke klar over den var en mulighed i mit liv.
Takker og bukker for dit svar, og venter lige med points når fredagsbaren har forladt min krop :-)
Avatar billede jens48 Ekspert
19. januar 2018 - 22:59 #5
Husk at stave INDIREKTE korrekt...