Avatar billede jath08ac Forsker
23. marts 2018 - 09:05 Der er 1 løsning

Problemer med Dato i cell - VBA

Hej
Jeg har en textbox hvor man kan indtaste en dato. Denne indtastet dato anvendes i et modul, hvor jeg omdøber den til strDate. Se nedenstående kode:

strDate = Format(CDate(udRepport.TextBox1.Value), "dd/mm/yyyy")

Mit problem er, at når jeg skal overføre datoen til en celle i Excel, da datoen skal anvendes i en række formler, så kan den godt finde på at ændre datoen. F.eks. hvis jeg skriver den 01-06-17, så bliver værdien i cellen vist som 06-01-17.

Koden der overføre datoen til cellen ser således ud:
Dim strDate As String

With Range("A2")
                .Value = strDate
                .Font.ThemeColor = xlThemeColorDark1
            End With

Hvad gør jeg forkert?

pft.
23. marts 2018 - 09:08 #1
Jeg ville gøre noget i retning af:

With Range("A2")
                .Value = CDate(udRepport.TextBox1.Value)
                .Font.ThemeColor = xlThemeColorDark1
            End With

Og så styre formateringen ud i cellen.
Så er du sikker på at det bliver en "rigtig" dato Excel kan arbejde videre med.