Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
11. april 2018 - 11:39 Der er 4 kommentarer

Lås farver til celler?

Kan jeg formateret mine farvede celler således, at hvis jeg et andet sted i mit ark laver en reference til disse, at farven følger med?

a1(rød)

we56=a1 - så den nye celle derved også bliver rød?
Avatar billede Mads32 Ekspert
11. april 2018 - 12:05 #1
Hej

Du kan lave en betinget formatering, hvor du ved en formel får  celle WE56 farvet rød, når betingelsen er opfyldt i celle A1
Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
11. april 2018 - 12:25 #2
Hej igen. og tak for svar.

Problemet er, at jeg i min celle A1 (udgangspunktet) ikke har en værdi men tekst.
Avatar billede jens48 Ekspert
11. april 2018 - 19:19 #3
Du kan ikke overføre formateringen ved hjælp af en formel, men det kan gøres med en makro, for eksempel som nedenstående. Den overfører formateringen fra A1 til WE56, når der skrives i A1 (ikke når der ændres formatering i A1)

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then
Range("A1").Copy
Range("WE56").PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats
End If
End Sub
Avatar billede Mads32 Ekspert
11. april 2018 - 19:31 #4
Hej det kan også laves med en tekst.

Jeg vedlægger eksempel.

https://www.dropbox.com/s/n3ffctjc3e3nybn/L%C3%A5s%20farve%20til%20celle.xlsx?dl=0