Avatar billede kasperorso Juniormester
30. januar 2019 - 15:54 Der er 1 kommentar

Pivottabel beregning herpå

Hej alle.

Jeg arbejder i en pivottabel, hvor jeg har en masse data i.

Lad os sige, at min tabel ser sådan her ud:

B4= 132
B5= 2
B6= 5
B7= 8
B8= 4

Resultatet i C5 skal være C5/B4
Resultatet i C6 skal være C6/B4

Normalt set, vil jeg blot kunne kunne lave formlen således: C5/$B$4 så vil jeg kunne trække tallene ned og den vil selv regne ud. Men, da jeg regner i pivottabeller, kan jeg ikke gøre dette, den gentager blot de formler der allerede er indtastet, når jeg vil trække tallene ned.

Er der nogen, der kender en løsning på dette? Hvis i forstår min forespørgsel.......
Avatar billede kim1a Ekspert
30. januar 2019 - 21:06 #1
Er det fordi du trykker på cellen for at skabe referencen, fremfor at skrive referencen?

Prøv at forklare hvordan formlen ser ud når du trækker den ned.