Avatar billede Filholm Seniormester
29. september 2019 - 02:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Optælling ud fra flere kriterier

Der er spurgt til dette af andre og jeg har kigget rundt blandt svarene, men jeg kan bare ikke få det til at virke.

Jeg har to kolonner.
En med navne - kolonne A
En anden med tal - Kolonne B

F.eks.
  A        B
Albert    5
Hans      2
Erik        4
Jens      1
Albert    2
Lissa      7
Hans
Erik        2
Erik        5
Albert

Jeg vil gerne have en celle til at optælle hvor mange gange "Albert" forekommer, men KUN hvis der er et tal ud for navnet.

Albert står tre gange på listen, men det er kun to af dem, hvor der er et tal ud for hans navn.Så resultatet i cellen skal være 2.

=TÆL.HVISER(A1:A10;"Albert";B1:B10;">0") fungerer ikke, den siger #Værdi

Nu har jeg rodet rundt med det og Google er rødglødende, jeg kan.......ikke finde svaret.

Er det fordi jeg blander en optælling, der både indeholder tal og tekst?

Jon
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
29. september 2019 - 06:34 #1
Avatar billede Jan K Ekspert
29. september 2019 - 10:23 #2
Jeg er ikke så glad fot TÆL.HVISER, så jeg ville bruge SUMPRODUKT

=SUMPRODUKT((A1:A10="Albert")*(B1:B10<>""))
Avatar billede store-morten Ekspert
29. september 2019 - 12:46 #3
Din formel, med dit eks. virker fint hos mig?
Avatar billede Filholm Seniormester
01. oktober 2019 - 12:16 #4
xl-Enthusiast - du er min "redder" igen....