Avatar billede DangerDane Novice
01. oktober 2019 - 22:45 Der er 5 kommentarer

Lave et dataoverførsel fra excel til excel, men 2 forskellige ark??

Underligt spørgsmål måske, men sidder lige nu laver et regneark men kan ikke lige lure hvordan jeg skal greje løsningen.

I det primære ark skal det være sådan at jeg kan indtaste en 4 cifret værdi i en celle. Denne 4 cifrede værdi referer til en bestemt "genstand" i det andet excel ark. Det jeg så skal bruge, er at excel automatisk udfylder x antal celler med data fra bestemte celler i det andet ark, som relaterer til genstanden.

Ergo en slags autocomplete, hvor at jeg indtaster et 4 cifret tal, og så skal de restende celler i min primære ark udfyldes med de data der passer til det 4 cifrede tal.

Ie det 4-cifrede tal står i celle A, men Excel skal så på baggrund af det tal, trække de oplysniger der står i cellen B, C, D fra data arket etc og kopierer det over i hovedarket.

Kan man gøre det og hvordan??

På forhånd tak for hjælpen...
Avatar billede Jan K Ekspert
01. oktober 2019 - 23:18 #1
Det kan lade sig gøre med LOPSLAG, nemmest hvis du navngiver dit område o dataarket, fx Data.Kræver at det firecifrede tal står i første kolonne i dataarket

I A1 taster du så det firecifrede tal. I B1 indsætter du =LOPSLAG(A15;data;2), i C1  =LOPSLAG(A1;data;3) og i D1 =LOPSLAG(A1;data;4)
Avatar billede Jan K Ekspert
01. oktober 2019 - 23:18 #2
A1 ikke A15 i B1, sorry!
Avatar billede DangerDane Novice
07. oktober 2019 - 21:34 #3
Hvad mener du med navngiver til data?. Og vi snakker om 2 seperate excel filer der skal linkes sammen :)
Avatar billede DangerDane Novice
12. oktober 2019 - 21:25 #4
Er der nogen der har en svar eller kan hjælpe?
Avatar billede Jan K Ekspert
12. oktober 2019 - 21:42 #5
Sorry.Er blevet opereret  Prøv at sebom denne video hjælper

https://m.youtube.com/watch?v=e_tDrx3zz34