Avatar billede mh-j Juniormester
03. oktober 2019 - 19:57 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

print fast colone men varierende rækker

med en print icon skal jeg printe den samme colone men varierende rækker ud på labels, en label for hver række. kan dette gøres med vba?
Avatar billede kim1a Ekspert
03. oktober 2019 - 20:22 #1
Hvordan definerer du de varierende rækker?

Hvordan ser label ud?
Avatar billede kim1a Ekspert
03. oktober 2019 - 20:29 #2
Kan det evt. laves så labels svarer til rækker i Excel så man kan opstille det med nogle hope i en fane til formålet? Eller skal der være brevflet med Word?
Avatar billede mh-j Juniormester
03. oktober 2019 - 20:41 #3
Det er i excel og der kan blive op til 15 felter i 15 rækker
Avatar billede kim1a Ekspert
03. oktober 2019 - 21:36 #4
Hvordan skal felterne stå på label? Måske du skal uploade et eksempel hvor du har vist hvordan 15 felter bliver til labels?
Avatar billede mh-j Juniormester
04. oktober 2019 - 05:42 #5
Et felt er en label og det er ca 10 tal
Avatar billede kim1a Ekspert
04. oktober 2019 - 08:12 #6
Det kan sagtens laves, hvordan defineres hvilke rækker der skal ud?
Avatar billede mh-j Juniormester
07. oktober 2019 - 07:10 #7
Der er 15 felter fra A5 til A15 og der skal kun printes hvis der er tekst der.
Avatar billede kim1a Ekspert
07. oktober 2019 - 07:54 #8
Fra A5:A15 er kun 11 felter?

For at summere op:
Hvis tekst i A6 så skal A7 printes ud som label - står teksten allerede som label (er det f.eks. en adresse?). Som jeg forstår opgaven lige nu er det blot at A5:A15 skal printes ud individuelt, jeg har ingen forståelse af labels størrelse - bliver de printet på papir med en bestemt størrelse label?
Avatar billede mh-j Juniormester
14. oktober 2019 - 19:10 #9
Undskyld det sene svar men min computer brudt ned.
Jeg skal have hjaelp til dette.
Sub PrintSomeCells()
Range(IF(K:k=1;("G3:G10")).PrintOut
End Sub
Jeg ved det ikke er rigtig, men skal bruge denne if formel mener jeg.
Avatar billede kim1a Ekspert
14. oktober 2019 - 19:46 #10
Jeg fornemmer ikke helt du svarer på mine spørgsmål :-)

I forhold til din vba skal den nok se ud i stil med dette:

Sub PrintSomeCells()
If Range("A6") <> "" Then
Range("G3:G10").Printout
End If
End Sub

Det er muligt jeg ikke har forstået det med labels - men at du blot mener hvad end der står i cellerne på en given adresse.
Avatar billede mh-j Juniormester
15. oktober 2019 - 05:47 #11
Jeg har ændret den lidt, men den virker ikke

Sub PrintSomeCells()
If Range("K3:K10") <> "" Then
Range("G3:G10").PrintOut
End If
End Sub

Hver celle er en label, printeren er sat op til denne label. Det er nogle gange kun G3 der skal printes og andre gange G3. G4. G5 dette er forskellig hver gang
Avatar billede kim1a Ekspert
15. oktober 2019 - 09:01 #12
Du kan ikke teste dem alle på een gang. Skal jeg forstå det sådan at du ønsker at se om cellen i K er tom og hvis den ikke er så print samme række i G?

Kan det sommetider være G8 og ikke G7 eller tidligere så virker denne, hvis den ikke må printe G8 hvis K7 er tom så skal vi ændre på den:
Sub PrintSomeCells()
For X = 3 To 10
If Range("K" & X) <> "" Then
Range("G" & X).PrintOut
End If
Next
End Sub
Avatar billede mh-j Juniormester
15. oktober 2019 - 09:24 #13
Ja den må kun printe G3 hvis K3 ikke er tom, G3 har ikke noget med K4 og op at gøre
Det vil altid komme G3-G4-G5 ikke G3-G5-G8 den springer ikke nogen over
Avatar billede kim1a Ekspert
15. oktober 2019 - 09:49 #14
Så virker min vba fint. Den tester hver enkelt og printer hvis logikken er der (den vil så altid teste de næste også, men når det kun er få linjer så er der ikke meget i det. Hvis det var 1000 linjer ville vil indsætte et stop for at sikre hastigheden.
Avatar billede mh-j Juniormester
16. oktober 2019 - 07:06 #15
Den virker fint, men printer 2 tommer sider ud først hver gang kan det ændres ?
Avatar billede kim1a Ekspert
16. oktober 2019 - 10:21 #16
Du har nok forvirret mig lidt rundt i henvisningen tænker jeg.
Første gang talte du A5 til A15, og da du selv skrev noget vba skrev du pludselig G3:G10. Så hvor præcist starter dine tal?
Det er denne sætning:
For X = 3 To 10 du skal sætte til at starte hvor dine tal gør. Måske skal den hedde:
For X = 5 To 15
Avatar billede mh-j Juniormester
16. oktober 2019 - 10:48 #17
Området står rigtig den skal printe fra 3 to 10 og har tjekket med 1 linie og 7 linier det virker fint, men der kommer altid 2 siden for første side den skal printe
Avatar billede kim1a Ekspert
16. oktober 2019 - 14:16 #18
Den gør det ikke hos mig.Det må enten være en opsætningsting på din printer (kan det være noget med sidehoved i filen du gør det fra?) eller også en mytisk ting på labelprinteren.

Vi er enige om at du har indhold i celle K3 og G3? For hvis K3 har indhold, men G3 er tom så printer den tom.
Avatar billede mh-j Juniormester
17. oktober 2019 - 05:44 #19
kiggewr lige igen på  printeren. det virker fint det du har lavet