Avatar billede bmk1971 Juniormester
01. november 2019 - 09:36 Der er 5 kommentarer

Hvordan ændrer man så Decimaitallet bliver , istedet for .

Hej gruppe.

Jeg har en udenlandsk installation hvor decimalværdien er .(punktum) istedet for ,(komma).

eks.
12.3 står der men det skal gemmes som 12,3.

Hvordan kan man ændrer dette.
Avatar billede garrett Seniormester
01. november 2019 - 09:55 #1
I stedet for at ændre datatypen(decimal) i dine data, kan du formatere dit output med funktionen FORMAT, som f.eks. "SELECT FORMAT(.0375, 'N2', 'da-dk')" der gir' "0,04" som resultat.
Læs mere her: https://docs.microsoft.com/en-us/sql/t-sql/functions/format-transact-sql
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2019 - 13:49 #2
Jeg forstår ikke problemet.

SQLServer gemmer tal binært ikke som tekst.

I den egentlige applikation vil applikationen styre parsning og formatering mellem tekst og binær.

Hvordan tallene ser ud i diverse administrative værktøjer er vel ligegyldigt.
Avatar billede bmk1971 Juniormester
04. november 2019 - 08:43 #3
Det troede jeg også, men efter at man gemmer  dataene som CSV vil decimalværdierne gemmes som punktummer og ikke som kommaer.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. november 2019 - 16:31 #4
Og hvordan gemmer du data som CSV?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
30. november 2019 - 14:02 #5
Jeg tror, at du kommer længst ved selv at vælge den ene eller anden måde at repræsentere tal på. Hvis installationen altid er "udenlandsk", må du rette ind, så de strenge du får fra csv-filen, omformes fra "," til "." før validering og sammenligninger.