Avatar billede HappyHelper Praktikant
10. februar 2020 - 22:04 Der er 7 kommentarer

Optimering af underside

Hej alle,

Jeg driver til dagligt en lille fysioterapeutisk klinik i indre København og har i den forbindelse brandet mig meget på det tidligere. Dog vil jeg gerne til at reklamere for massage også og har derfor lavet en underside (https://smertefys.nu/ydelser/massage/).

Jeg er dog meget i tvivl om udseendet af denne side og om den bør være mere teksttung. Mit dilemma er, at hvis den ikke er teksttung, så har brugeren nok en bedre oplevelse men Google kan måske synes der er for lidt "kød" på den. Det kan være lige omvendt hvis jeg laver den for teksttung. Hvad tænker i? Er der evt. nogen der har lyst til at kommentere, om de synes der er for meget/for lidt/tilpas mængde tekst på den?

Mvh.
Thomas
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
11. februar 2020 - 15:36 #1
Den behøver jo ikke blive teksttung, blot fordi du har megen information på den ....

Der er mange måder at gøre det på, men her er et par hurtige tips og, så kan du jo sige til, hvis du har brug for hjælp med brugeroplevelse af dine sider ;-)

1 - sørg for den er let læselig, luft den med afsnit, mellem overskrifter og illustrationer.
2 - hold den mest informative (vigtige information) i toppen.
3 - Lav interne Jumplinks, hvis det er en "lang smørre", for at lette navigationen https://a3-seo.dk/jump-links/
4 - sørg for "Call to action", undervejs på siden!

Der er uhyggeligt mange ting du kan gøre for, at have megen information, uden den bliver tung at læse.

Mvh.
Michael
"Skulle du have brug for hjælp til Google og brugere osv. osv. så find mig ;-)"
Avatar billede WebEmil Praktikant
02. marts 2020 - 16:54 #2
Hej Thomas.

Jeg synes faktisk at din side gør det meget godt. Dejligt med god luft og masser af billeder.

Jeg ville helt klart have brugerne i fokus og ikke fokusere helt ligeså meget på hvor meget eller hvor lidt tekst du har. Er teksten sat op let og overskueligt med god brug af billeder og videoer samt punktopstillinger så kan du sagtens have masser af relevant tekst på siden uden at det skader brugeroplevelsen.

Du kunne også overveje at tilføje lidt tekst til siden om hvem behandlerne er og deres uddannelse for at skabe noget mere troværdighed og tillid.
Avatar billede nopsen Ekspert
04. marts 2020 - 19:32 #3
åbenbart endnu en reklame
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
08. marts 2020 - 14:27 #4
no comments
Avatar billede Josephine Fendinge Praktikant
28. april 2022 - 08:18 #5
Hej, hvis du stadig mangler hjælp, er du velkommen til at kontakte mig.

Vh, Josephine
https://vs-automatic.dk/
Avatar billede HappyHelper Praktikant
28. april 2022 - 08:32 #6
Hov, havde slet ikke set der var svaret. Super gode tips! Har forsøgt at kigge lidt på den selv i mellemtiden og har samtidig teamet up med en anden der ved en del om SEO hvilket har betydet rankstigning. Så det går stille og roligt den rigtige vej på det punkt.
Er dog fortsat i tvivl om hvorvidt jeg har for meget tekst eller ej. Det er en kunst nærmest.
Avatar billede Josephine Fendinge Praktikant
28. april 2022 - 08:54 #7
Hvis jeg var dig ville jeg hellere fokusere på at optimere page speed. Din LCP påvirker dine vitals meget negativt.

Josephine
https://vs-automatic.dk/