Avatar billede Mikkel Sander Novice
20. februar 2020 - 17:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vis værdi af celle i kolonne ud fra 2 kriterier.

Hejsa

Jeg har indsat noget data der ser nogenlunde sådan her ud. Det er forskelligt hvor mange rækker data der bliver genereret, så jeg har brug for at kunne finde og vise værdien af tal 4. Så jeg har brug for en eller anden formel der kan finde og vise værdien af Kolonne D hvor Kolonne A = et defineret nummer og Kolonne C = total

Kolonne A - Kolonne B - Kolonne C - Kolonne D
nummer - Navn - tekst 1 - tal 1
nummer - Navn - tekst 2 - tal 2
nummer - Navn - tekst 3 - tal 3
nummer - navn - total - tal 4
nyt nummer - nyt navn - ny tekst 1 - nyt tal 1
nyt nummer - nyt navn - ny tekst 2 - nyt tal 2
osv.
Avatar billede Mikkel Sander Novice
20. februar 2020 - 17:23 #1
Her er det konkrete eksempel. Håber nogen kan hjælpe.

https://www.dropbox.com/s/jdxwelrzohyzb5b/testeks.xlsx?dl=0
Avatar billede kim1a Ekspert
20. februar 2020 - 17:42 #2
Jeg tror det er nemmest med en pivot, men ellers er Sumifs din ven.

Her er link med pivot:
https://www.dropbox.com/scl/fi/oauuuwfsmhjk2k3159bj8/testeks.xlsx?dl=0&rlkey=y24o27y0feine4q873u2b7a11

Ellers sumifs(kolonne med tal der skal summeres;kolonne med nummer;det nummer du vil summere;kolonne med total-teksten;total-teksten)
Avatar billede Mads32 Ekspert
20. februar 2020 - 17:54 #3
Hej
Hvad er det du vil have Beregnet/vist???

Er det som Kim1a vise????
Avatar billede Mikkel Sander Novice
21. februar 2020 - 08:19 #4
Tak for forsøget Kim - desværre hjalp det mig ikke i mål - Sum of Tid3 viser konsekvent 0, og jeg er ikke i stand til at ændre på det åbenbart.

Jeg har egentlig udelukkende brug for at kunne trække tallet ud for hver persons total - issuet er at det kan stå i forskellige celler hver gang, så jeg har brug for at arket selv leder efter ordet total og et medarbejdernummer, og så tager tallet i en specifik kolonne. F.eks. 23504, total kolonne J - så skal den vise mig 62:22:14 i den celle jeg nu vælger.
Avatar billede Mikkel Sander Novice
21. februar 2020 - 08:21 #5
Det virker i øvrigt som om at hver gang jeg forsøger at lave en =sum på arket, så får jeg udelukkende 0'er. Jeg kan godt lave en =I12+I13 f.eks. men ikke en =sum, så får jeg konsekvent bare et 0 retur.
Avatar billede JackJazz Seniormester
21. februar 2020 - 09:53 #6
Det kan laves pænere med Arrays, men jeg kan hurtigt få det til at virke således:

https://www.dropbox.com/scl/fi/8cubhm2yffivn6g7o2swc/testeks_JJ.xlsx?dl=0&rlkey=qyrwmtyxstr2o22lochab6lh7

Jeg finder simpelthen alle linjer med "Total" i kolonne F og skriver navn og værdi fra kolonne J.

Række 1 er blot overskrifter. Række 2 er speciel, men fra række 3 og nedefter kan du blot kopiere nedad, hvis du skal benytte flere til et større ark.

Kolonnen med rækkenummer er nødvendig for at få det til at virke.

SUM-/PLUS-problematikken kan jeg ikke lige gennemskue. Beklager.

/JackJazz
Avatar billede kim1a Ekspert
22. februar 2020 - 15:35 #7
Jeg tror også det er noget med formatet af det du vil ligge sammen. Måske du skal lave en hjælpekolonne der giver den korrekte formattering?
Avatar billede store-morten Ekspert
22. februar 2020 - 16:42 #8
Der er vist fejl i dine data? (markeret med rødt)
Har lavet data om til tidsformat.
Lagt formler ind.
Ser det rigtigt ud?
https://www.dropbox.com/s/kfutv1m1e4wv89k/testeks%20%284%29.xlsx?dl=0