20. maj 2020 - 11:52Der er
4 kommentarer og 1 løsning
Opretning af regl i ecxel
Hej alle! Jeg ville gerne oprette en regel i exel, alá. A=1, B=2, så jeg kan oprette en kolonne med A B, summere det, og så ville den vide at det var 3. Eller A A var 2, osv. Er det overhovedet muligt?
#2 Måske har jeg misforstået spørgsmålet, men som som jeg opfatter det, vil OP gerne knytter værdier til bogstaverne, ikke finde deres kodeværdier, så hun kan skrive =A+B i en formel i stedet for =1+2.
Her ville jeg nok skrive værdierne i et celleområde, fx i Ark2. Her skriver jeg bogstaverne i A-kolonnen, og de tilhørende tal i B-kolonnen. Marker hele området.
Gå til fanebladet formler og klik på Opret ud fra markering i gruppen Definerede navne. Så vil hvert tal i B-kolonnen få det navn (altså bogstav), som står i A-kolonnen.
Når man så laver formler i Ark1 (eller et andet sted), kan man netop bruge bogstavernei sine formler. =A+B vil give 3, =Z*Y vil give 600 og så fremdeles.
Skulle det ikke virke, så prøv at indtaste som matrixformel (hold Ctrl og Shift nede før tryk på Enter). Jeg er lidt i tvil fordi jeg bruger en Excel version med de nye Dynamic Arrays som ikke arbejder med matrixindtastning.
Hvis jeg bruger #3's løsning, burde jeg ikke også kunne bruge andre formler også så? Altså jeg laver en kolonne med A, B, C, ville jeg så ikke kunne sige =SUM(A1:A3), og få 6? Håber I forstår
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.