Avatar billede madklub Guru
17. juni 2020 - 11:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Finde fire tal tættest på hinanden

Jeg har en række måletal.
Jeg skal bruge de 'bedste', altså dem der er tættest på hinanden.

Er der en simpel metode - helst uden VBA.

Søren
Avatar billede finb Ekspert
17. juni 2020 - 11:41 #1
=plads()
Avatar billede Jan K Ekspert
17. juni 2020 - 15:36 #2
Plads() vil ikke nødvemdigvis løse problemet, da den jo kun fotæller en rangorden for tallene, ikke hvor tæt, de er på hindende. Fire tal i røkkefølge vil jo være tæt på hinanden uanset hvor i rangordenen, de ligger.
Avatar billede Mads32 Ekspert
17. juni 2020 - 16:53 #3
Hej Madklub.

Jeg har lavet et oplæg.hvor jeg kan finde området med de 4 tætteste tal.

Du kan måske bruge oplægget som inspiration.

Jeg har blot lavet nogle helt tilfældige tal, og beregnet forskellen mellem tallene 2 og 2.

Med lidt Lopslag op Plads, kan filen vise hvor de 4 tætteste ligger.

Visningen hvor de ligger er ikke optimal, for du skal Scrolle ned over siden for at finde dem.

Jeg hører gerne dine kommentarer om du kan bruge forslaget eller ej.

https://www.dropbox.com/s/4uvrs0m3cgb8zgz/finde%204%20tal_mads32.xlsx?dl=0

m v h mads32