Avatar billede Butterfly Ekspert
22. juni 2020 - 11:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tæl unikke poster

Hej
Jeg har en lang række med lønnr., hvert lønnr. optræder mere end en gang, hvordan kan jeg tælle, så hvert lønnr. kun tælles en gang?
Det må helst være en formel, men noget VBA kan også sagtens bruges.
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. juni 2020 - 11:40 #1
Avatar billede thomas_bk Ekspert
22. juni 2020 - 13:26 #2
Hvis du har nyeste udgave af excel
https://www.myonlinetraininghub.com/excel-functions/excel-unique-function#:~:text=The%20Excel%20UNIQUE%20function%20can,column%20or%20from%20multiple%20columns.&text=array%20is%20the%20range%20or,the%20unique%20values%20returned%20from.

Alternativt kan du også blot bruge 'slet dupletter' funktionen og efterfølgende bruge tæl.
Avatar billede Butterfly Ekspert
23. juni 2020 - 11:57 #3
Mange tak for hjælpen.
Avatar billede Juul Forsker
23. juni 2020 - 12:26 #4
Som Thomas skriver.
Hvis jeg skal bruge en samlet sum af kartotek i A med værdi i C plejer jeg at kopiere hele A i nyt ark, fjerne dupletter og lave en sum.hvis eller tæl.hvis på det nye kartotek over i kriterie A sum C.

Ikke nogen pæn løsning, men den hurtigste jeg kender :)