Avatar billede HHA Professor
06. januar 2021 - 11:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

HVIS eller IF

Hejsa,

Har et ark (WS2), hvor jeg skifter mellem Ja og NEJ i kolonne A, for at indikere om det skal overføres til WS1.
I kolonne B kan jeg skrive hvor mange gange værdierne der overføres skal ganges op.

Jeg har så i kolonne L et Ja eller et NEJ stående.
Det jeg ønsker er at når jeg har et tal der er større end 1 i kolonne B skal det den skriver i kolonne M på WS1 være et NEJ.
Er ikke sikker på hvordan jeg skal lave det.
Nogen der kan hjælpe mig her?

If ws2.Range("A" & i).Value = "Ja" Then

            ws1.Cells((ActiveCell.Row), "D").Value = ws2.Cells(i, "C").Value
            ws1.Cells((ActiveCell.Row), "E").Value = ws2.Cells(i, "D").Value
            ws1.Cells((ActiveCell.Row), "F").Value = ws2.Cells(i, "E").Value * ws2.Cells(i, "B")
            ws1.Cells((ActiveCell.Row), "I").Value = ws2.Cells(i, "F").Value * ws2.Cells(i, "B")
            ws1.Cells((ActiveCell.Row), "J").Value = ws2.Cells(i, "G").Value * ws2.Cells(i, "B")
            ws1.Cells((ActiveCell.Row), "K").Value = ws2.Cells(i, "H").Value * ws2.Cells(i, "B")
            ws1.Cells((ActiveCell.Row), "L").Value = ws2.Cells(i, "I").Value * ws2.Cells(i, "B")
            ws1.Cells((ActiveCell.Row), "M").Value = ws2.Cells(i, "L").Value

            ws2.Cells(i, "B").Value = 1
            Call Makro_indsæt_række
            ActiveCell.Offset(1).Select
        End If
Avatar billede Risager Mester
14. januar 2021 - 20:29 #1
skal det laves med eller uden VBA?
Avatar billede HHA Professor
16. januar 2021 - 18:32 #2
Hej Risager,

Jeg blev lige grebet af arbejde, så kom fra det.
Samme aften som jeg lavede indlægget, faldt 10øren på plads :)
Det blev lidt sent den aften...
Så jeg har fået det til at virke.

If ws2.Range("B" & i).Value > 1 Then ws1.Cells((ActiveCell.Row), "M").Value = "NEJ"

Så det blev sådan her: For i = 20 To LR1

        If ws2.Range("A" & i).Value = "Ja" Then

            ws1.Cells((ActiveCell.Row), "D").Value = ws2.Cells(i, "C").Value
            ws1.Cells((ActiveCell.Row), "E").Value = ws2.Cells(i, "D").Value
            ws1.Cells((ActiveCell.Row), "F").Value = ws2.Cells(i, "E").Value * ws2.Cells(i, "B")
            ws1.Cells((ActiveCell.Row), "I").Value = ws2.Cells(i, "F").Value * ws2.Cells(i, "B")
            ws1.Cells((ActiveCell.Row), "J").Value = ws2.Cells(i, "G").Value * ws2.Cells(i, "B")
            ws1.Cells((ActiveCell.Row), "K").Value = ws2.Cells(i, "H").Value * ws2.Cells(i, "B")
            ws1.Cells((ActiveCell.Row), "L").Value = ws2.Cells(i, "I").Value * ws2.Cells(i, "B")
            ws1.Cells((ActiveCell.Row), "M").Value = ws2.Cells(i, "L").Value
            If ws2.Range("B" & i).Value > 1 Then ws1.Cells((ActiveCell.Row), "M").Value = "NEJ" ' Ændrer enhedspris til NEJ, hvis Celle B er større end 1

            ws2.Cells(i, "B").Value = 1
            Call Makro_indsæt_række
            ActiveCell.Offset(1).Select
        End If

    Next i