Avatar billede Nabila_J Novice
21. januar 2021 - 09:37 Der er 3 kommentarer

Matematik - Monotoniforhold

Hej jeg sidder med en matematik aflevering, og jeg mangler at lave en opgave, som jeg ikke kan finde ud af, er der nogle som kan hjælpe mig?
Jeg har ikke rigtig haft andre jeg kunne spørge, så jeg tænkte på at spørge herinde

Angiv definitionsmængde, nulpunkter, fortegn og monotoniforhold for  f(x)=1/4x4-x2

Opskriv ligninger for eventuelle vandrette tangenter og angiv værdimængden.

Mange tak påforhånd:)
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. januar 2021 - 10:31 #1
"Jeg har ikke rigtig haft andre jeg kunne spørge, så jeg tænkte på at spørge herinde", har du spurgt din lärer? Det er det han/hun får sin lön for. Du lärer dig ikke noget af at vi laver det for dig.

OBS. Dette er ikke et spydigt svar, men svarer på den måde for at hjälpe dig.
Avatar billede Nabila_J Novice
21. januar 2021 - 10:43 #2
ja jeg har skrevet og spurgt min lærer men han har ikke svaret mig og jeg skrev igår. Jeg kræver heller ikke at der er nogen der skal give mig svaret, jeg spørger om der er nogen der kan hjælpe, og det er ikke ensbetydende med at jeg bare skal have svaret.
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. januar 2021 - 11:23 #3