Avatar billede Beholle Praktikant
24. januar 2021 - 07:31 Der er 8 kommentarer

Omdanne en Outlook mailing liste til Excel

Jeg vil gerne omdanne en Outlook mailingliste, der ser således ud: fornavn efternavn <mailadresse>; fornavn efternavn <mailadresse> til et Excel regne ark, hvor fornavn og efternavn vises i kolonne A og mailadressen i kolonne B
Avatar billede ebea Ekspert
24. januar 2021 - 08:27 #1
Kan du ikke bare eksportere listen ud af Outlook?
Det kan du ved at vælge "Filer", "Indstillinger", "Avanceret", og så vælge "Eksporter", og vælge at eksportere som Excel fil, og så vælge dine kontakter i listen der nu vises!
Avatar billede Beholle Praktikant
24. januar 2021 - 09:18 #2
Kære ebea

Tak for dit forslag til en løsning. Jeg kan ikke umiddelbart få det til at fungere. Det er en  #distributionsliste i Outlook, som jeg kopierer fra til-feltet i en ny mail til selve mailen, hvor den så folder sig ud og jeg kan se navn og mailadresse på alle medlemmerne i distributionslisten. Men alle navne og emails står ud i en køre og jeg har brug for at få omdannet disse data til en liste i Excel med to kolonner. Denne Excel fil skal indlæses i et andet system som en csv-fil efterfølgende. Tænker, det kan fikses ved hjælp af noget kode, men jeg kan desværre ikke selv programmere.
Avatar billede ebea Ekspert
24. januar 2021 - 09:59 #3
#2 - Jeg var lidt i tvivl om, hvad du mente med dit åbnings spørgsmål, og er stadig ikke helt sikker på hvad du eksakt mener.

Men prøv i Outlook, at vælge "Kontakter" i din visning, i stedet for indbakke. Der vælger du så den mappe du har din opsatte kontakt liste i. Vælg så den fil som du vil eksportere, vælg "Fil", "Gem som", og i den nye boks, vælger du så det format du vil eksportere listen i, og placeringen.

Du kan så efterfølgende, hvis den er eksporteret som .txt fil, vælge at importere den til Excel som komma separeret fil, og lave opstillingen, der.
Avatar billede Jan K Ekspert
24. januar 2021 - 13:09 #4
Du skal formatere dine flettefelter i Word.,

Se her

http://www.kronsell.net/problemer_med_brevfletning.htm
Avatar billede Jan K Ekspert
24. januar 2021 - 13:45 #5
Sorry. Det var et svar til et et andet spørgsmål. Beklager!
Avatar billede jens48 Ekspert
24. januar 2021 - 22:15 #6
Prøv følgende:

1. eksporter listen fra Outlook til celle A1. Alle adresserne står nu i celle A1
2. Lav en Tekst til kolonne operation
3. vælg hele række 1 og transponer den til celle C3
4. i cellE A3 skrives:
=LEFT(C3;SEARCH("<";C3)-2)
eller på dansk:
=VENSTRE(C3;SØG("<";C3)-2)
5. I B# skrives:
=MID(C3;SEARCH("<";C3)+1;LEN(C3)-SEARCH("<";C3)-1)
eller på dansk:
=MIDT(C3;SØG("<";C3)+1;LÆNGDE(C3)-SØG("<";C3)-1)
Avatar billede jens48 Ekspert
24. januar 2021 - 22:19 #7
Det skulle selvfølgelig være B3 og ikke B#
Avatar billede Daffodil Professor
25. januar 2021 - 11:18 #8
Kopier din liste ind i word og erstat alle ";" med "^p" (linjeskift)
Kopier denne liste ind i excel og foretag din opdeling jf. #6