Avatar billede Rosendal Juniormester
11. marts 2021 - 21:37 Der er 3 kommentarer

Lave liste over rækker med værdi i kolonne.

Når nedenstående formel starter fra linje 1 fungere den fint, men når jeg retter formlen til at starte fra linje 2 (skal have overskrifter på), går det helt galt.

Det er tiltænkt at formlen skal liste de celler i række A som har en værdi i række D, som er forskellig fra 0.

Kan nogen hjælpe mig videre?

Min formel ser således ud:

=HVIS.FEJL(INDEKS($A$2:$A$11;MINDSTE(HVIS($D$2:$D$11<>0;RÆKKE($D$2:$D$11));RÆKKE(2:2)));"")
Avatar billede ebea Ekspert
11. marts 2021 - 22:30 #1
Jeg forstår ikke rigtig hvad du mener med at starte i linje 1. Jeg kan ikke genkalde problemet, hvis du retter (2:2) til at være (1:1). Du kan jo stadig placere  både listningen, samt kolonerne, så du kan have overskrifter.
Ellers forklar lidt bedre.
Avatar billede Rosendal Juniormester
19. marts 2021 - 10:13 #2
Her er et link til filen: https://we.tl/t-m9zavoMvRY

"Opstilling 1" fungere umiddelbart fint, men er for simpelt.
I "Opstilling 2" går det galt, når der indsættes overskifter i linje 1.
"Opstilling 3" er som listen i princippet ser ud - hvor data skal trækkes ud af.
I "Opstilling 4" har jeg forsøgt at trække de tilhørende værdier ud med LOPSLAG, hvilket heller ikke er gået så godt.

Håber det kan hjælpe på et svar.
Avatar billede ebea Ekspert
19. marts 2021 - 10:30 #3
I dit eksempel 4, har du fejl i formlen. Den bør se sådan ud:
=LOPSLAG($P20;$P$1:$S$17;2;0)