Avatar billede HHA Professor
17. juni 2021 - 10:00 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Kopiere celle med betinget formatering

Hejsa,

Jeg døjer med at kopiere en betinget formatering til flere celler (omkring 500).
Har den i R20 og vil gerne "trække" den ned i de næste 500 celler neden for.
Der er i selve cellen en formel: =HVIS(M20="NEJ";($H20/(-$V20+1))+($I20/(-$W20+1))+($J20/(-$X20+1))+($K20/(-$Y20+1))+($L20/(-$Z20+1));0)
Den formel er i alle cellerne neden for, med stigende række numre.
Så har jeg lavet denne formatering: Celleværdi >AA20
Den skal jeg have kopieret ned, men hvordan?

Har prøvet den Formatpensel, den ændrer AA20 til AA21 som den skal, men den bliver ved med at have AA21 i alle cellerne nedenfor.

Håber ovenstående giver mening.
Avatar billede jens48 Ekspert
17. juni 2021 - 10:44 #1
Du skal ændre
Celleværdi >AA20
til
Celleværdi >AA$20
Avatar billede HHA Professor
17. juni 2021 - 14:15 #2
Hej jens48

Jeg laver formateringen ved at markere cellen, klikke på betinget formatering, regler for fremhævning af celler, større end.

Her laver den selv formlen til Celleværdi > =$AA$20.
Har prøvet med og uden $ tegn.
Men jeg kan ikke "trække" formlen ned i de næste celler, så den ændrer celle række nummeret.
Avatar billede HHA Professor
17. juni 2021 - 15:02 #3
Hej jens48

Det skal være AA20 ikke med $.
Testede lige det uden igen og det virker, selv om den viser AA21 som reference.

Mærkeligt.....

Men tak for assistancen!
Avatar billede Mads32 Ekspert
17. juni 2021 - 16:09 #4
Hej

Det kan godt drille når man vil "Trække" betingede formateringer, så prøv med en almindelig kopiering.

Hvis det altid er  værdien i den aktuelle celle  der skal være større AA20, så skal du anvende. $AA$20., Hvis du anvender AA20 vil denne reference ændres når du kopierer og den aktuelle celle vil vil så være >= den celle der ligger lige oven over.

m v h mads32