Avatar billede HHA Professor
12. juli 2021 - 13:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Overføre data fra et ark til et andet

Hejsa,

Kæmper med at få nedenstående VBA til at virke.
Jeg har 2 ark i samme Excel fil.
Her ønsker jeg at når jeg står på en rækkei arket "Samlet oversigt" og kører VBA'en, så skal den overføre den række jeg står på, til arket "Afgjorte projekter". Det kan også være hele rækken og ikke bare kolonne A til M, hvis det er nemmere.
Den skal indsætte linjen under den nederste linje, hvor der er er data i.

Håber det giver mening og at der er nogen der kan hjælpe mig videre.

Sub Overfør()
'
' Overfør Makro
'
    Dim ws1 As Worksheet, ws2 As Worksheet
    Dim LR1 As Long, LR2 As Long, LR3 As Long, LR4 As Long

    Set ws1 = Sheets("Samlet oversigt")
    Set ws2 = Sheets("Afgjorte projekter")

    LR3 = ws2.Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Row

    LR4 = WorksheetFunction.Sum(Range("B18:B" & LR3))

    Sheets("Samlet oversigt").Select
    Range("B" & (ActiveCell.Row)).Select

    LR2 = ActiveCell.Row
    LR1 = ws2.Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Row

    ws1.Unprotect
    ws2.Unprotect

    Application.ScreenUpdating = False

            ws2.Cells((ActiveCell.Row), "A").Value = ws1.Cells("A").Value
            ws2.Cells((ActiveCell.Row), "B").Value = ws1.Cells("B").Value
            ws2.Cells((ActiveCell.Row), "C").Value = ws1.Cells("C").Value
            ws2.Cells((ActiveCell.Row), "D").Value = ws1.Cells("D").Value
            ws2.Cells((ActiveCell.Row), "E").Value = ws1.Cells("E").Value
            ws2.Cells((ActiveCell.Row), "F").Value = ws1.Cells("F").Value
            ws2.Cells((ActiveCell.Row), "G").Value = ws1.Cells("G").Value
            ws2.Cells((ActiveCell.Row), "H").Value = ws1.Cells("H").Value
            ws2.Cells((ActiveCell.Row), "I").Value = ws1.Cells("I").Value
            ws2.Cells((ActiveCell.Row), "J").Value = ws1.Cells("J").Value
            ws2.Cells((ActiveCell.Row), "K").Value = ws1.Cells("K").Value
            ws2.Cells((ActiveCell.Row), "L").Value = ws1.Cells("L").Value
            ws2.Cells((ActiveCell.Row), "M").Value = ws1.Cells("M").Value

            ActiveCell.Offset(1).Select

    Application.ScreenUpdating = True

    Worksheets("Standardpriser").Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True, AllowFormattingCells:=True
    EnableSelection = xlNoRestrictions

    Worksheets("Kalk").Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True, AllowFormattingCells:=True

End Sub
Avatar billede store-morten Ekspert
13. juli 2021 - 05:55 #1
Prøv:
Sub Overfør()
    LR As Long

    LR = Worksheets("Afgjorte projekter").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row

    Worksheets("Samlet oversigt").Range("A" & ActiveCell.Row & ":M" & ActiveCell.Row).Copy _
    Destination:=Worksheets("Afgjorte projekter").Range("A" & LR + 1)
End Sub
Avatar billede HHA Professor
13. juli 2021 - 08:29 #2
Hej store-morten,

Det sgu en noget kortere programmering 👍

Hjalp mig på rette kurs.
For info, så skulle jeg tilføre DIM foran LR As Long.
Så virkede det.

Igen tusind tak store-morten 🍻