Avatar billede Hmmm…. Mester
12. juni 2022 - 11:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Beregning af dage fra en celles indhold til nu i dansk Excel

Kære eksperter.
Er der nogen der kan hjælpe mig med en formel
Jeg forsøger at finde antal dage der er imellem L2 og dagen i dag.
forlem jeg forsøger mig med ser sådan ud: =dato.forskel(L2, IDAG(DAGE()) men der er er noget ved L2 der går galt.

På forhånd tak
Avatar billede perwolf Forsker
12. juni 2022 - 11:57 #1
Prøv med =SUM(NU()-L2)
Formatter cellen som tal.
Avatar billede ebea Ekspert
12. juni 2022 - 12:10 #2
=DAGE(M2;L2)
Hvor M2 er IDAG
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
12. juni 2022 - 12:25 #3
=ABS(IDAG()-L2)

Sørg for, at L2 indeholder en gyldig dato, og at cellen ikke er formateret som tekst.
Avatar billede Hmmm…. Mester
12. juni 2022 - 16:04 #4
PERWOLF
Tusind tak for hjælpen og til I andre mange tak for jeres forsøg og hjælpsomhed.
Avatar billede Jan K Ekspert
12. juni 2022 - 23:36 #5
Du behøver ikke Sum, men kan nøjes med =NU()-L2
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
13. juni 2022 - 11:27 #6
#5: Ja, og sætter man ABS() på også, så er man sikker på, at tallet er positivt.
Avatar billede Jan K Ekspert
13. juni 2022 - 11:44 #7
# 6. Korrekt, men det er jo ikke sikkert, at man ønsker det 😀
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
13. juni 2022 - 12:06 #8
#7: NEGATIVT antal dage ???
Uanset om start dato er større eller mindre end slut dato, vil antal dage antid være antal dage - altså et positivt tal.
Fra den 1. juli til den 7 juli er der præcist samme antal dage som fra den 7. juli til den 1. juli.
Avatar billede Jan K Ekspert
13. juni 2022 - 13:13 #9
#8 Antallet er altid det samme, men du kan have interesse i at vide, om du tæller op eller ned.
Avatar billede Hmmm…. Mester
13. juni 2022 - 13:50 #10
He he....
I er sørme rigtige eksperter. super dejligt at I har tid og overskud til novicer som mig.
:-)
På et eller andet tidspunkt kan jeg vel selv lidt..
Men endnu en gang tak.