Avatar billede Butterfly Ekspert
04. juli 2022 - 14:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bliv i A1, hvis tekst ikke findes½

Hej
Jeg har denne kode der læser i A1 og hopper til den givne linje, men hvis der ikke findes noget, vil jeg gerne have den bliver i A1, hvordan?
Sub Find()
    Cells.Find(What:=Range("A1").Value, After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas2, _
        LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, _
        MatchCase:=False, SearchFormat:=False).Activate
    Cells.FindNext(After:=ActiveCell).Activate
    ActiveCell.Offset(-1, 0).Select
End Sub
Avatar billede kim1a Ekspert
05. juli 2022 - 15:31 #1
Den hopper vel en enkelt linje ned til A2 hvis den ikke finder det?

Måske du kunne noget a la sådan her - på ingen måde testet:
Sub Find()
    Cells.Find(What:=Range("A1").Value, After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas2, _
        LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, _
        MatchCase:=False, SearchFormat:=False).Activate
    Cells.FindNext(After:=ActiveCell).Activate
    ActiveCell.Offset(-1, 0).Select
If activecell.address = range("A2").address then
range("A1").activate
end if
End Sub
Avatar billede Butterfly Ekspert
07. juli 2022 - 11:59 #2
Tak Kim det virker perfekt.