Avatar billede john57 Juniormester
12. marts 2024 - 14:43 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

Løbende sortering af en kolonne efter indholdet i en anden kolonne

Ang. Excel 2019

Hej
Jeg fører et bowlingregnskab.
Der er 2 kolonner:
Kolonne B, hvor totalresultaterne for hver spiller tastes ind i tilfældig rækkefølge i 12 rækker.
Kolonne D, hvor placeringen ift. højeste, næsthøjeste osv.. resultat i kolonne B skal benævnes 1,2 osv.. - automatisk.
Kan jeg indtaste formler i kolonne D, som kan bevirke den ønskede funktion?
På forhånd tak
John
Avatar billede ebea Ekspert
12. marts 2024 - 15:10 #1
Du kan bruge det der kaldes plads funktionen.:  =PLADS(B2;$B$2:$B$14)

Formlen indsætter du i D2 (i tilfældet her), og trækker formlen ned til række 14.
Avatar billede john57 Juniormester
12. marts 2024 - 15:11 #2
Tak - det vil jeg prøve :-)
Avatar billede john57 Juniormester
12. marts 2024 - 19:44 #3
Jeg siger tusind tak for hjælpen til ebea - det virker bare
NB! I tilfælde af at en spiller er fraværende og der så ikke er et resultat, kan der så tilføjes noget i formlen, som gør at der ikke vises ##I/T

Mvh
John
Avatar billede ebea Ekspert
12. marts 2024 - 20:09 #4
#3 - ja, det kan der godt.
=HVIS.FEJL(PLADS(B2;$B$2:$B$14);””)
Avatar billede john57 Juniormester
13. marts 2024 - 11:21 #5
Hej igen og tusind tak
Avatar billede ebea Ekspert
13. marts 2024 - 11:45 #6
#5 - du er velkommen 😏