Avatar billede olin Nybegynder
11. september 2001 - 00:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilke programmer?

Hej med jer,

Lette point...

Hvilke programmer bruger I til at lave smarte og anderledes tekst-gif\'er, anderledes knapper, baggrunde osv.?

Opbygger I så en side med en hel bunke gif\'er til at lave afrundede borders mv. istedet for, at lave border på tabellen/framen?!
Avatar billede prodic Mester
11. september 2001 - 00:42 #1
Photoshop som primære tegne-værktøj.

Og til f.eks afrundede hjørner er det jo kun nødvendigt med selve hjørnerne, da resten kan laves i tabeller.

Så gå efter så få giffer som muligt - og kod dig til resten. :-)
Avatar billede dezigner Nybegynder
11. september 2001 - 00:43 #2
Photoshop kan bruges

du kan lave actions, så kan du hurtigt få lavet en masse menu punkter (knapper)
Avatar billede olin Nybegynder
11. september 2001 - 00:44 #3
prodic>> sidder du så og tegner hjørnerne i fri hånd, eller er der en lette måde?

Og hvad med en knap, som f.eks. skal se ud som om den er længere ude end baggrunden?

Har selv lige fået Photoshop 5.5, men har endnu ikke brugt den så meget...
Avatar billede prodic Mester
11. september 2001 - 00:46 #4
jeg laver dem såmænd så sjældent efterhånden.
Men du kan lære lidt mere om photoshop her :
www.prodic.dk
www.builder.dk

Hvis der ikke er en specifik tutorial, så råb højt.
Men der skulle være både knapper og hjørner :-)
Avatar billede olin Nybegynder
11. september 2001 - 00:48 #5
dezigner>> actions?!
Avatar billede dezigner Nybegynder
11. september 2001 - 00:51 #6
ja du kan optage en actions i photoshop....som består af nogle kommandoer

så når du først har lavet en knap......går det som en leg....

Avatar billede prodic Mester
11. september 2001 - 00:54 #7
en action - flere actions.

Kunne ikke lade være :-)
Avatar billede dezigner Nybegynder
11. september 2001 - 00:58 #8
ok.... prodic.... :-)

det er jo sidst på dagen....ikke...he he
Avatar billede olin Nybegynder
11. september 2001 - 08:58 #9
Takker begge...

Prodic>> kanon side - lige det jeg manglede!
Avatar billede zarthax Nybegynder
21. oktober 2001 - 08:37 #10
Ignorer denne kommentar.
Den ligger her kun for at jeg kan finde spørgsmålet igen, da jeg har det med a smide links væk i tide og utide.

Admins--> Søgemaskinen virkede perfekt for mig denne gang :)