Avatar billede dfens Nybegynder
19. marts 2002 - 10:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

declare cursor med stored procedure

hvordan kan erklære en cursor med en stored procedure istedet for en select statement.

flg. eks. virker ikke:

Declare c_MailList cursor for
Exec Mysp_GetNewsletterEmail
For Read Only

Declare c_MailList cursor for
Mysp_GetNewsletterEmail
For Read Only
Avatar billede fmadse1 Nybegynder
19. marts 2002 - 21:29 #1
Der skal vel være en select inde i cursoren. Men det giver vel heller ikke nogen mening at cursor over en stored procedure.

Er det ikke noget i stil med

declare CMailCur insensitive cursor
for
select Abonnenter from abonnement (Et eller andet som skal have udført Mysp'en)

Open CMailCur

fetch next from CMailCur onto @Abonnent
while (@@Fetch_Status  = 0)
begin
--Her kaldes den stored procedure
end

close CMailCur
deallocate CMailCur
Avatar billede fmadse1 Nybegynder
19. marts 2002 - 21:30 #2
Hov glemte lige en
fetch next from CMailCur onto @Abonnent
i bunden af while'en
Avatar billede dfens Nybegynder
20. marts 2002 - 09:44 #3
select virker fint...men det er ikke det jeg ønsker....jeg ønsker at bruge en sp, så jeg kan bruge den samme flere steder...kun rette et sted....
Avatar billede tmceu Praktikant
20. marts 2002 - 10:45 #4
Jeg kan godt følge ideen med at have en sp som blot returnerer et færdigt recordset som input til din cursor.

Men desværre mener jeg godt du kan glemme alt om det, da cursoren skal erklæres med et standard select statement.

Du kan evt. forsøge dig med et view som alternativ til din sp og så altid erklære din cursor til select * from myview. Så vil du principielt opnå det samme, selv om der naturligvis er begrænsninger i et view ift. en sp.

Og så er der også lige et potentielt performance problem med views, men det betyder måske ikke så meget, når du i forvejen bruger cursors.
Avatar billede dfens Nybegynder
20. marts 2002 - 10:48 #5
takker tmceu
Avatar billede tmceu Praktikant
20. marts 2002 - 11:25 #6
Det var så lidt :-)