Avatar billede staz Nybegynder
04. oktober 2002 - 19:10 Der er 8 kommentarer og
6 løsninger

Feedback på design

Hejsa...

http://loke.netimage.dk/Flexsite_ny/html/flexsite.html - Lidt feedback på designet. Sitet skal sælge en slags CMS system til mindre og større virksomheder.

Ikke så meget andet og sige...

---- Staz ----
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
04. oktober 2002 - 19:14 #1
den øverste del ser rigtigt godt ud.
Mere proffesionelt og fint opfriskende.

Men det nederste er under alt kritik.. Ikke fordi det er grimt, slet ikke. Men det er alt for ordinært i forhold til hvad man kunne forvente når man ser toppen.

Selve menun er også dejlig fin. Kan godt lide den måde det er 2 delt på.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
04. oktober 2002 - 19:14 #2
mere p...  = meget p...
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2002 - 19:19 #3
Det ser meget najs ud, en del pænere end gennemsnittet.

Bare lige en detalje...besøgte links skal vel ikke være lilla?

Flot og farverig top, men som gizmo siger er den nederste del ikke så spændende.

Ens øjne drages om mod hende damen, og hun er jo egentlig ikke den vigtige her.

Den gradient baggrund synes jeg du skal droppe, og bare lave den ensfarvet.
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. oktober 2002 - 19:23 #4
syntes det ser meget professionelt, stilet og enkelt ud.
en ting du måske kunne prøve var at få den røde og orange med i teksten, på en eller anden måde.
Måske ved at lave externe links røde  interne links orange  eller dele de forskellige ting op med rød og orange.
Ved ikke hvordan det vil komme til at se ud på den blå baggrund  men umidelbart tror jeg det ville virke.
ellers ikke så meget at sige  syntes det er flot :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. oktober 2002 - 19:25 #5
måske lige en lille detalje jeg først ser nu.  Det er cuttet på billedet. Lige igennem hendes hage, ser lidt underligt ud :-)
Avatar billede zeldo Nybegynder
04. oktober 2002 - 19:29 #6
Det er faktisk meget flot, farverne passer godt sammen og det med dit banner ser meget godt ud..
Det er også nice... med dine knapper oppe i banneret.

Samtidig er designet mmeget stilrent syntes jeg, og det er let og overskueligt at finde rundet på, så det er meget godt... 10 af 13 :D
Avatar billede simona Nybegynder
04. oktober 2002 - 20:16 #7
Flot!
Jeg syntes ikke at det gør noget at pigens hage er beskåret.
Toppen er klart blikfang og bunden mere rolig - hvilket jeg også syntes er helt i orden.
Din side er flot og meget harmonisk, og ja så har jeg ikke mere at sige! :0) Godt gået!
Avatar billede snebolle Nybegynder
04. oktober 2002 - 23:28 #8
Det ser rigtig godt ud. Især som de andre også siger, at dit top billede er rigtig godt.

Jeg har dog lidt omkring grafikken, som jeg ikke er helt tilfreds med :) Undgå at fade i den firkant hvor teksten er, men derimod lave den ens farvet. Hvis man bruger fade funktionen på to farver, som ligger meget tæt på hinanden, bliver det aldrig særlig godt og det er det problem du lidt har. Det kan lige gå på din baggrundbillede.

Så prøver du at snyde lidt med grafikken både til højre og venstre for firkanten med teksten. Og det har du gjort fordi bredden på topbilledet er bredere end firkanten med teksten. Lav først topbillede i en tabel for sig selv med dens bredde. Derefter laver du en ny tabel som ikke er nær så bred og dermed passer til grafikken.

Du kan måske også laver overskriften på de forskellige side med grafik så det ikke ser helt tom ud nede ved teksten. Ligeledes har du en lodret linie, som skiller de to ting. Den kunne du også prøve at lave en anden farver, måske ikke så lang fra den anden, men bare lidt.

Mvh René
Avatar billede n!nja Nybegynder
05. oktober 2002 - 09:32 #9
Pæn og stilren side, som er let at overskue. Syntes også at toppen med kombination af billede og menu er fed - det er fedt bygget op, og det ligner ikke noget man lige støder på hver dag.
Avatar billede staz Nybegynder
05. oktober 2002 - 14:21 #10
Heysa...

Med hensyn til at det nederst er for "stille", i forhold til det andet, er mit største problem. Jeg vidste det var galt, men ville hører hvad i sagde. Jeg må heller lige prøve at lave noget andet der...

Den ide, men røde links tror jeg faktisk kunne være fed. Og a:visited skal selvfølgelig laves, men det er bare et layout jo :o)

Gradienten i toppe har også være oppe og vende et par gange, men jeg synes det bliver kedeligt hvis den ikke er der. Men måske skulle jeg bare lave en anden baggrund. Kigger lige på det!!!

Med hensyn til fade oppe i menuen, så har jeg prøvet meget forskellige der, og jeg ville også gerne have en ens farvet baggrund, men så kan jeg ikke bruge det billede der... pga. at det ikke er bredt nok så :o( Jeg har fadet fra blå > hvid > billede og jeg synes det er det pæneste resultat som jeg er kommer med endnu. Men måske skal jeg prøve at lave den ens farvet igen...

Cuttet med hagen, er faktisk ikke så heldigt, men igen så er billedet ikke bredt nok hvis jeg forminsker det. Desværre :o(

Well... jeg skal nok arbejde lidt med de sidste ting. Men positivt hvad i siger, så det kan jo ikke være helt ringe :o) Takker mange gange. VIl sidder og gruble lidt over det her i weekenden...

---- Staz ----
Avatar billede staz Nybegynder
05. oktober 2002 - 14:22 #11
Btw... den forreste side kommer til at se noglelunde sådan her ud: http://loke.netimage.dk/Flexsite_ny/html/main.html

---- Staz ----
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
05. oktober 2002 - 14:29 #12
NICE
Avatar billede snebolle Nybegynder
05. oktober 2002 - 14:58 #13
staz >> det er igen galt med graffiken på din forside billede. En idé var at lave den blå farve transparent så du er 100% sikker på den passer til baggrundsfarven.
Syntes det er synd på så flot et billede derfor jeg skriver det..
Avatar billede staz Nybegynder
05. oktober 2002 - 17:42 #14
Jeg kan godt se problemet og vil helt sikkert lave noget ved det... Så takker for det.