Avatar billede donwang Nybegynder
06. februar 2003 - 21:16 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvad kan gøres bedre?

Hvad kan jeg gøre bedre på min side:
http://www.simplesolutions.dk ?
Avatar billede fun22 Nybegynder
06. februar 2003 - 21:19 #1
den er lidt sløv. Jeg sidder på en 512/512 linie og det tog da 4 - 5 sekunder at loade siden.
Avatar billede hsm Nybegynder
06. februar 2003 - 21:19 #2
- Bør loade hurtigere (men den ligger måske på prøve-server?)
- Linket til CHART.DK hører ikke hjemme på en firmaside.
- Vedr. prissiden, bør der gives konkrete priser pr. timebasis.
Avatar billede timealert Nybegynder
06. februar 2003 - 21:21 #3
Priser: "Vores priser" .... "maile mig"

Skriv istedet Mine priser, da du ellers skriver jeg/mig/mv.

Jeg kan ikke lide din HTML 4.01 chekbox. Hvorfor overhoved have en?
Chart ser også lidt forkert ud, men det er et spørgsmål om smag :-)

/timealert
Avatar billede timealert Nybegynder
06. februar 2003 - 21:22 #4
-Havde ingen problemer med at loade den? Det tog under 1 sek. Jeg sidder med en ganske normal adsl (512)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. februar 2003 - 21:24 #5
(1) En ok side, let at overskue

(2) Du bør arbejde noget mere med velkomst tekste. " så det kommer til at passe sammen." -> Hvad er det der skal passe sammen? Normalt laver man selv ens side.

(3) Hvad handler siden om ? Hvad har siden med FreeBSD at gøre?

(4) Sidder ved en bærbar 14,1" 1024*768, og her kommer der et lille stykke scrollbar, hvilket jeg synes er en skam

(5) Siden tager lidt for lang tid at loade, også når man klikker på et link. Synes du skal overveje frames/iframes

(6) 9@13
Avatar billede donwang Nybegynder
06. februar 2003 - 21:24 #6
Rettet...
Avatar billede donwang Nybegynder
06. februar 2003 - 21:25 #7
Serveren er en freeBSD men det er måske dumt at linke til dem...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. februar 2003 - 21:28 #8
Det er meget pænere uden FReeBSD logoet, det fremgår jo ikke tydeligt at serveren er en freeBSD, først troede jeg at siden omhandlede det
Avatar billede donwang Nybegynder
06. februar 2003 - 21:29 #9
Må w3c logoet ikke blive der?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. februar 2003 - 21:32 #10
normalt vil jeg sige at du skal fjerne det, men jeg synes ikke at det gør noget på din side, det er meget lille og uskyldig.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
06. februar 2003 - 21:32 #11
Ellers lav dit eget - det synes jeg er kønnere, har jeg gjort på min egen side.
Avatar billede ermolenko Nybegynder
06. februar 2003 - 21:35 #12
Lige et par stavefejl/slåfejl:

Ikke for at hakke, kun for at hjælpe!

1. Der er kun 1 "n" i generelt under "priser".
2. Under kontakt er du kommet til at skrive "sprøgsmål" i stedet for spørgsmål.
3. Under produkter finder man følgende sætning:

"Hvis du har en mellemstor virksomhed, hvor du ønsker at dine produkter skal fremvises på nettet, eller du har en lille virksomhed, der ønsker at øge sit forbrugernes kendskab til dit firma, er underordnet..."

Den skal du vist lige have kigget på.... Prøv lige og læs den igennem engang og lav en ny formulering. Skal under alle omstændigheder starte med "hvadenten" for at det skal hænge sammen med "er underordnet". Derudover skal du fjerne "sit". Begynd alternativt forfra.

Pæn side.
Avatar billede ermolenko Nybegynder
06. februar 2003 - 21:36 #13
Jeg er i øvrigt enig i betragtningen vedr. W3-logoet. Det kan godt skralde an, men det behøver vel strengt taget ikke være på alle siderne?
Avatar billede donwang Nybegynder
06. februar 2003 - 21:50 #14
Sidder W3-logoet ikke godt nu?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. februar 2003 - 22:00 #15
jo det er fint nok
Avatar billede mal_t Nybegynder
06. februar 2003 - 22:04 #16
Billederne er for store! Du kan jo altid sætte dem lidt ned i kvalitet, det er jo ikke specielle billeder eller noget, så du kan sagtens sætte den ned i en 4-5 stykker.

Forstår ikke lige hvorfor der skal være sne ovre til venstre? Hører det hjemme på en firma side som tilbyder webdesign?
Avatar billede xerex Nybegynder
07. februar 2003 - 11:02 #17
*find et nyt slogan*
Hvis du skal lave et lille simpelt site for et firma, som skal fungere som visitkort, er brugervenligheden måske ikke det man skal sætte højest på dagsordenen - Selvfølgelig skal det være iorden, men det virker lidt som om du vil sige: "Jeg er knapt så god til det grafiske, men kan sætte det simpelt op!" - Det holder jo ikke, når det er et enkeltmands firma, som tilbyder webdesigns og "firmaløsninger".

Din baggrund, til venstre i billedet henleder tankerne på en skiferie. Vil du signalere det?

Drop W3C sjoveren - det holder _slet_ ikke. Folk tager det i forvejen som et krav, at du kan din HTML, når du tilbyder løsninger til mindre, og mellemstore firmaer.

Dit design er acceptabelt, men du burde måske satse på et mere stilet design - kig lidt rundt på nettet, og jeg er sikker på du vil få inspiration.

7^

xerex
Avatar billede kennith Nybegynder
13. februar 2003 - 12:59 #18
Din side ser fin ud ... men når det er sagt så er der altså også lige en et par ting der kunne gøres bedre.

1) Dit design er alt for stort der kommer du har helt glemt at det faktisk stadig er over 40% af dine besøgende der kun har en opløsning på 6*800 og der ser din side mildt sagt ikke godt ud.

2) Jeg er ikke enig med jacobclausen det w3 logo skal væk. Hvorfor vil du så gerne have det? og hvis du nu siger det skal han sq ikke bestemme så lav det da i det mindste mindre og mere diskret og sørgfor at linket åbner i sit eget vindue. Men jeg syntes helt klart det skal helt væk.

3) brugervenlighed er mange ting det er bl.a. også læsbarhed og der er svært at læse de "hule" font typer som du bruger i "brugervenlighed frem for alt" og i din menu.

4) hvorfor er baggrunden på menuen hvid? når nu det andet er blåt jeg syntes den springer i øjnene prøv evt. at blande bare en lille smule blå i den så den bliver lysere end den lyseblå. Jeg syntes heller ikke baggrunden er helt god den er lidt for grå jeg så gerne den var lidt gråblå istedet.

5) når du nu laver programering selv er det så både asp og php du tilbyder og det er fint du kan html og det kan valideres men hvad med css og javascript det er blot nogle af de ting jeg vil forvente du kan når du bare skriver at du kan programere. Kan du det?

Det var hvad jeg lge hvade at sige, brug det eller lad være *S*

Kennith