Avatar billede jgp Nybegynder
19. marts 2003 - 17:21 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

I Enterprise manager valider ((x1) And x2) Or ((y1) And (y2))

Hej,

Jeg er lige begyndt at bruge enterprise manager og er løbet ind i dette problem:
Jeg vil gerne udføre denne SQL:
((type IN (0, 1, 2, 4)) AND (status IN (5, 8, 9)))
OR
((type = 4) AND (status = 1))
Når jeg udføre denne SQL i Enterprise manger er den så venlig at fjerne et par paranteser, så min SQL ser sådan her ud:
(type IN (0, 1, 2, 4)) AND (status IN (5, 8, 9))
OR
(type = 4) AND (status = 1)
Hvilket jo ikke giver det ønsket resultat.

Nogle der har en ide til hvordan jeg udføre min forespørgsel i enterprise manager?

På forhånd tak
Johannes
Avatar billede bjornicle Nybegynder
19. marts 2003 - 17:25 #1
Brug Query Analyzer istedet
Avatar billede bjornicle Nybegynder
19. marts 2003 - 17:26 #2
Eller prov:

(type IN (0, 1, 2, 4) AND status IN (5, 8, 9))
OR
(type = 4 AND status = 1)
Avatar billede jgp Nybegynder
19. marts 2003 - 17:32 #3
bjornicle: Den laver det pænt tilbage for mig :-(
Avatar billede bjornicle Nybegynder
19. marts 2003 - 17:35 #4
Som sagt, brug query analyzer istedet
Avatar billede bjornicle Nybegynder
19. marts 2003 - 17:36 #5
endelig kan du prove

((type IN (0, 1, 2, 4) AND status IN (5, 8, 9))
OR
(type = 4 AND status = 1))

ellers er jeg sgu tor for ideer
Avatar billede jgp Nybegynder
19. marts 2003 - 17:41 #6
bjornicle: Grunden til jeg ikke umildbart kaster mig over query analyzer er fordi jeg mistænker SQL servere for at omformulere de SQL statments jeg affyre fra min ASP kode. Dette bekrafter Enterprise manager mig i og jeg tror derfor ikke Query vil løse problemet i ASP koden.

Den alver desvære stadig din udgave om til dens egen, som giver forkert resultat.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
19. marts 2003 - 17:45 #7
Nej, det er enterprise manager delen der omskriver din query, asp gor det ikke, stol trygt paa det
Avatar billede jgp Nybegynder
19. marts 2003 - 17:46 #8
Ved godt min ASP kode ikke bliver lavet om, men tænker på om SQL serveren tolker den anderledes end min gamle Access 2000 DB gør. Den giver i hvert fald 2 forskellige svar.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
19. marts 2003 - 17:50 #9
det skal ikke udelukkes, access kan man jo ikke rigtigt kalde en db saa mssql kan sagtens taenkes at tolke den anderledes
Avatar billede jgp Nybegynder
19. marts 2003 - 17:57 #10
Det var det jeg regnet med, og det som jeg håbet der var en der kunne hjælpe mig med, at lave den SQL som jeg vil have den til og ikke som Enterprise manager vil have det. (Kan jo være man skal skrive den slags forespørgsler anderleder imod en MSSQL)
Avatar billede bjornicle Nybegynder
19. marts 2003 - 17:58 #11
som sagt, tag din sql og kor den i query analyzer, den virker der som den virker i asp
Avatar billede jgp Nybegynder
19. marts 2003 - 18:03 #12
Den retuner det samme som Enterprise, det forkerte. Og den laver også om i min syntaks :-(
Avatar billede bjornicle Nybegynder
19. marts 2003 - 21:04 #13
du maa gore noget forkert, query analyzer aendre aldrig noget i sql'en
Avatar billede jgp Nybegynder
20. marts 2003 - 09:12 #14
bjornicle: Du har ret, den laver ikke om. Jeg må have været for træt igår.

Problemet lå i et felt som ingen default værdi havde, og derfor kom recorden ikke med.

Tak for hjælpen
Mvh
Johannes
Avatar billede jgp Nybegynder
20. marts 2003 - 09:12 #15
Du kan da lige smide et svar, så får du pointne :-)
Avatar billede bjornicle Nybegynder
20. marts 2003 - 09:17 #16
Glad for at du fik det til at virke :)
Avatar billede jgp Nybegynder
20. marts 2003 - 09:21 #17
Jep, burde nok overveje ikke at arbejde så lang tid/sent med de samme ting.