Avatar billede d-avid Nybegynder
07. august 2003 - 11:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

gemme billeder + visekildekode i explore

Hej i frisk brugere på eksperten.dk

Jeg har lige fået ny PC (jubii...) Xp og i explore 6.

Normalt på min gamle PC kunne jeg højre klikke på en side og vælge vis kilde og så kom den frem i notepad. Det kan jeg ikke på min nye maskine ??? har kigget instillingerne for explore igennem, men kan ikke finde nogen forklaring.

En anden ting der undre mig lidt, er at hvis man højre klikker på et billed og vælger gem billed som, så vil explore gemme det som en BMP fil, selv om det er et JPG billed ??

Er der nogen der har en god forklaring/løsning vil jeg være yderst taknemlig.

/D-avid
Avatar billede magictouch Nybegynder
07. august 2003 - 12:36 #1
1. Du højreklikker på siden?
2. Tøm mappen: midlertidige internetfiler, der kan du også lave en mere permanent løsning-gå op i-funktioner-generelt-midlertidige internetfiler-indstillinger.
3. Håber det er løsningen!
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
08. august 2003 - 14:46 #2
Hej, hvis jeg ikke tager meget fejl har windows efterhånden lært det som en Mac har kunnet i 100år. Kan man ikke bare trække billedet fra sin browser til sit skrivebord og vips få det gemt??
Avatar billede bjergand Nybegynder
09. august 2003 - 16:26 #3
Jeg ved godt nok ikke hvad det kan skyldes.. Har også haft oplevet det med .bmp når man skulle gemme en fil, men det er gået i sig selv igen. Ved ikke om det er nogle opdateringer der har fikset det.

Mht vise kilde, kan du altid se den i menupunktet "View"->"Source"

Jeg ved det ikke var til meget hjælp, men kan måske bruges indtil du finder en endelig løsning på problemet.
Avatar billede d-avid Nybegynder
26. november 2007 - 14:26 #4
lukker