Avatar billede kaarenissen Nybegynder
27. august 2003 - 00:07 Der er 3 kommentarer

Stadig Overnet og Firewalls

Overnet skriver ellers nede i hjørnet at jeg er bag en firewall.

Jeg har smidt filer i min incoming mappe, men lige lidt hjælper det.

Men jeg lader den lige være åben til imorgen med mindre andre har et bud på hvordan jeg kan få Overnet til at køre.

Tak :o)
Avatar billede langbein Nybegynder
27. august 2003 - 00:36 #1
For å finne ut om du er bak en hardware firewall/router. Tast "ipconfig" i dos. Kommer det en adresse 10.x.x.x eller 192.168.x.x så er du bak en hardware firewall/nat/router. Hva slags internettforbindelse har du ellers ??
Avatar billede kaarenissen Nybegynder
27. august 2003 - 00:39 #2
jeg er på kabel.. 512/512
Avatar billede langbein Nybegynder
28. august 2003 - 01:13 #3
Du opplyser fortsatt ikke om ip type, lokal eller global .. Den (TV) kabel forbindelse som jeg testet ut en gang leverte globale ip helt fram til PC. Samtidig så kjørte kabelselskapet hele trafikken gjennom en intern firewall hos kabelselskapet. Hvis man fant fram til en server port som var åpen så ble dette til og med detektet hvis man satte opp trafikk og firewall ble så "tettet igjen" på denne porten. Synes du legger ut for lite opplysninger til at det er mulig å finne ut hva som som kan være problemet ..