Avatar billede k_nielsen Nybegynder
18. marts 2004 - 12:35 Der er 10 kommentarer

Hjælp til sort skærm

Hej...

- har lige snakket med en kammerat, som har sort skærm ved opstart idag, selvom den virkede fint i går aftes... Idag sker der bare ingenting... - Com og skærm lyser godt nok men så sker der ik mere... - Ska op og se på det her engang, men er dog ik helt stiv i det her, så jeg har lige et par spg. - Jeg tar lige et ekstra grafikkort og et par ramblokke med og prøver at skifte dem - hvad hvis det ik virker?! - har læst i andre spg, at man ka prøve at ta batteriet af 1 minuts tid eller noget og så prøve igen??? skulle de resette bios'en eller hvorn var det??

K
Avatar billede k_nielsen Nybegynder
18. marts 2004 - 12:39 #1
- det er en Compaq Presario.... kender ik ydlerliger spec.
Avatar billede k_nielsen Nybegynder
18. marts 2004 - 12:39 #2
*yderligere :)
Avatar billede andersenph Nybegynder
18. marts 2004 - 12:40 #3
Du kan også resette bios ved hjælp af jumpere på motherboardet. Det står i manualen for bundkortet.

Men jo hvis du tager batteriet ug laver du en clear cmos

Mht. ram så skal det være ram blokke til en presario ellers kommer du aldrig i gang. De virker kun med bestemte ram.
Avatar billede andersenph Nybegynder
18. marts 2004 - 12:46 #4
Det kan altså også godt lyde til at cpu´en er stået af...
Avatar billede k_nielsen Nybegynder
18. marts 2004 - 12:47 #5
okay.... dvs. det med rammene glemmer jeg bare så.. og prøver at ta batteriet ud eller pille lidt ved jumperne - ska jeg ind og rette noget i bios eller noget efter jeg har taget batteriet ud og sat det i igen ??
Avatar billede k_nielsen Nybegynder
18. marts 2004 - 12:48 #6
ja ok.... det er vist også en gammel brugt com.... så det ka godt ske cpu'en er gået død
Avatar billede andersenph Nybegynder
18. marts 2004 - 18:07 #7
Du skal nok loade optimized settings eller noget i den stil, hvis du resetter bios...
Avatar billede andersenph Nybegynder
18. marts 2004 - 18:09 #8
Du må undskylde at jeg ikke svarede før, men den mailfunktion som skal gøre mig opmærksom på at du har kommenteret VIRKER IKKE!!!! Sorry
Avatar billede k_nielsen Nybegynder
19. marts 2004 - 08:43 #9
helt i orden.... jeg prøver at rode lidt med det.... smid li' et svar... :)
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. marts 2004 - 08:58 #10
Du skriver bare hvis der er noget....