Avatar billede fxj Juniormester
17. juli 2004 - 01:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Portal med software til PDA

Jeg sidder med en masse adressedata, som jeg ved der er meget stor efterspørgsel efter blandt mange forskellige grupper (både private og erhverv)

Rundt omkring på nettet,  sidder personer med tilsvarende lister, hvoraf nogle er lagt til fri download. Disse sider er meget besøgte og har mange registrerede brugere. De tre største har +20.000 besøg pr dag og over +30.000 registrede brugere

Imidlertidig er det et stort arbejde, at fremskaffe og vedligeholde disse data. Flere websteder er begyndt at tage penge for dem, har jeg tænkt på at lave en lignende service i Danmark.

For at kunne tilbyde brugerne flere lister ud over dem jeg selv har lavet, har jeg tænkt på om der findes et system der kunne give point for en upload af en liste. Eksempel:
- et abonnement på siden koster DKK 100 pr. år
- hvis man uploader en adresseliste til siden, får man et antal point (afhængig af listens "værdi")
- Disse points kan den der har lavet listen, så bruge til at købe andre lister med.

Altså en form for gavekort. En korrekt rettelse eller tilføjelse til en liste kunne også give point.
For at sikre, at man kan spore en bruger der måske har "lånt" andres data og uploader dem sine egne, kunne man lave et "miniabonnement" til en lavere pris. På den måde vil man have adresse og betalingsdata på alle brugere.

Kender nogen et system, der kan håndtere dette eller eventuelt modificeres til at kunne (f.eks. OSCommerce)
Det skal være i PHP/MySql

Hilsen
Flemming
Avatar billede triple-x Nybegynder
17. juli 2004 - 10:24 #1
Når man snakker sådan en stor opgave, ville jeg nok vælge at få det udviklet præcis efter dit behov tror ikke der findes et gratis system som passer til dit behov
Avatar billede fxj Juniormester
26. juli 2004 - 18:17 #2
lukker