Avatar billede odder Nybegynder
23. september 2004 - 13:22 Der er 16 kommentarer

Udvikling af CMS website

Jeg leder efter en person, som kan udvikle et CMS-baseret website for mig.

Siden skal grundlæggende være lavet i html, ikke noget "moderne" flash eller lign.
Den skal være opbygget i det "klassiske" design, dvs. med mit logo øverst i skærmen, og diverse menu-punkter i venstre side. Det skal ikke være frames.

Siden skal være en slags annonce-side, lidt i stil med Den blå avis - men selvfølgelig langt mere simpel. Altså hvor brugerne kan oprette sig med et brugernavn og et password, mod at de udfylder en række felter, såsom navn, adresse osv. Disse info skal så sendes til mig.
Ideen er så at brugerne, når de er oprettet, selv kan logge sig ind på siden og indtaste deres annonce. Inden annoncen kommer online skal den dog godkendes af mig, hvor jeg bl.a. noterer hvem annoncen er fra.
Brugerne skal selv kunne melde annoncer solgt, og de skal også frit kunne ændre i annonceteksten. Disse ting skal kunne ske uafhængigt af mig.

Sidens opbygning skal så være sådan, at der er en side som hedder "de 15 nyeste annoncer", samt en masse forskellige sider, én for hvert mærke af det givne produkt.
Dvs. når en bruger har indtastet en annonce (og i den forbindelse har valgt en kategori), og jeg har godkendt den, så skal den både ryge ind under "de 15 nyeste annoncer" og siden for det respektive mærke.

Udover disse ting skal der være et simpelt brugerforum, som jeg skal kunne moderere. Dette skal ligeledes være login-betinget.

Efter udviklingen af siden, skal jeg selv kunne håndtere den 100% - dvs. uploade nyt materiale osv. uden at skulle have hjælp. Jeg er ikke nogen edb-spasser, men bestemt heller ikke nogen programmerings-ørn.

Der skal endvidere laves et simpelt logo til siden.

Alt tekstarbejde, domæneregistering osv. står jeg selv for.

Da siden er et hobby-projekt, som jeg ikke har planer om at tjene store penge på, skal prisen for udviklingen selfølgelig være derefter. Evt. kan en bannerplads i en periode på 2-3 måneder indgå som en del af betalingen.

Det er et KRAV at du bor i Københavns-området, hvis du kunne tænke dig at hjælpe mig med denne opgave. Jeg har nogle skitser osv. som jeg påtænker at vi kan gennemgå over en kop kaffe.

Lad mig høre fra nogle friske CMS-eksperter :-)
Avatar billede locturian Nybegynder
23. september 2004 - 14:14 #1
Hvad havde du forestillet dig af pris ?
Avatar billede milo Nybegynder
23. september 2004 - 14:18 #2
Hvorfor bruger du ikke bare et opensource CMS ?
Avatar billede odder Nybegynder
23. september 2004 - 14:26 #3
#1: Jeg havde regnet med ca. 3.000,- + en  bannerplads i 2-3 måneder.

#2: Fordi jeg som nævnt ikke er en ørn til at opsætte sådan noget. Det er jo netop derfor jeg søger hjælp her :-)
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
23. september 2004 - 19:12 #4
laver det for under 25.000,- ex moms og det er endda meeget billigt.

/Kenneth Nielsen
Funkylab.com
Avatar billede odder Nybegynder
23. september 2004 - 20:00 #5
Øh, ikke helt forstået Kermit?
At kræve 25k + moms for dette job er da vanvittig overpris. Basalt set skal man jo bare finde et eksisterende CMS-system og evt. tilpasse dette til mine (spinkle) behov.
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2004 - 07:48 #6
Jeg vil godt se på noget til dig, jeg har et lille firma sammen med en kammerat, hvis du skriver til mig på osj@device.dk så finder vi ud af noget.

Mvh
Ole Jørgensen
Avatar billede coolstar Nybegynder
04. oktober 2004 - 15:17 #7
Jeg laver det for 3000 uden banner pladsen.

Driver firmaet CodeVision Studios og vil med glæde klare opgaven

forresten har vi selv udviklet et cms som kan ses her www.cmson.dk og den nye side er ved at laves på www.cmson.dk/cms/

Lad mig høre fra dig!
Avatar billede combay Nybegynder
04. oktober 2004 - 17:43 #8
Hej,

Jeg laver det også gerne for 3000 uden bannerplads...

Vil bare gerne have en lidt mere specificeret liste over hvad der skal gøres.

Hvis det er tilbudet for dig lad mig høre fra dig på webmaster@combay.dk...

Mvh Combay
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
04. oktober 2004 - 19:14 #9
3000,- kroner for et system der minder om DBA.dk...

Jeg mener bare i tager for lidt og udhuler muligheden for at leve af det for os andre..

blot min egen mening.

/Kenneth Nielsen
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
08. oktober 2004 - 09:37 #10
Vil gerne give Kenneth ret!
3000 for et CMS system - det er jo direkte latterligt! For 3000 får du godt én dags arbejde - vel og mærke hvis udvikleren ved hvad han foretager sig.
Avatar billede odder Nybegynder
16. oktober 2004 - 12:35 #11
Jeg vil gerne starte med takke de folk som har "budt ind" på opgaven.
Beklageligvis er der dukket et par uforudsete "forhindringer" op i forbindelse med etableringen, hvilket har forsinket processen.

Jeg er nødt til at få bragt disse små-problemer på plads før jeg kan føre opgaven ud i livet.
Men fortvivl ej :-) - jeg regner med at alt dette er bragt iorden inden for max. en måneds tid. Jeg vil derfor tillade mig at gemme jeres e-mail adresser, og så kontakte Jer igen til den tid.

Håber på jeres forståelse, og endnu engang tak for tilbudne. Jeg vender tilbage.
Avatar billede Mik2000 Professor
08. februar 2005 - 12:13 #12
For et sådanne cms system er 25000 kr ikke for meget. Hvis man var rigtig flink kunne man gå ned i en 12000-15000 kr, men 3000 kr er jo direkte latterligt, som der også er en anden der skriver.
En billig timeløn for sådan noget er på 350,- ekskl moms. *Dvs. hvis de 3000 er inkl moms skal det kunne klares på 8 timer hvilket nok er urealistisk hvis det skal laves ordenligt.
Så min mening er at hvis man siger ja til at lave det for 3000,- må man være en ung fyr eller lign på su eller lign som sidder hjemme og laver det. Og dette vil nok resultere i noget som ikke er gennemarbejdet.
Men bare min mening
Avatar billede Mik2000 Professor
10. februar 2005 - 18:20 #13
Skal dette spørgsmål ikke lukkes hvis det er inaktivt?
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2005 - 23:03 #14
<ole>

Da det er et hobby-projekt, er der vist ikke anden mulighed end at bruge et af de færdige OpenSource systemer, der allerede eksisterer.

Af de tusindvis af CMS'er, der er på markedet, er der kun ganske, ganske få, der skriver ordentlig kode. De kan formodentlig tælles på én hånd med et par amputerede fingre.
Skal man udvikle et godt CMS, der skriver god kode, er det _meget_ dyrt. Et af de bedste, jeg har set, er dansk og tog et lille år og kostede lige under 1.000.000 kr at udvikle ... så deeeeeeet .......  ;o)

Hvis nogen fortæller dig, de kan udvikle et ordentligt CMS for under 100.000 kr, evner vedkommende formodentlig ikke engang at skrive et dårligt.

En fastansat programmørs løn ligger på 25-50.000 om måneden ... en freelancers på knapt det dobbelte (sidstnævnte skal selv betale pension, sygdom, ferie, hard-/software, el, m.m.).
Et rimeligt CMS (ikke et godt, men bare et rimeligt) kan ikke udvikles på under et par mande-måneder - og så er regnestykket jo temmelig lige til  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede coolstar Nybegynder
13. februar 2005 - 00:17 #15
Helt enig med OleBole...

3000 er det samme som at bede en freelancer om at kode jubii chatten for 10.000 *g*

Personen som vil udvikle et cms for under 40.000 har sandsynligvis ikke forstand på andet end copy paste, eller også så anser han ikke sine evner for meget værd.

Jeg har selv kodet et cms, www.cmson.dk, udvikler stadig på det. det har taget godt et års tid pt. og vi er 2 på det... hvis vi sku ansættes til at udvikle for en kunde, så sku lønposen ligge på den gode side af de 60.000 pr. person...

CMS er ikke bare sådan lige at kode :)
Enig Ole...
Avatar billede coolstar Nybegynder
13. februar 2005 - 00:18 #16
Det årstid er self. et år med udvikling på et par timer om ugen i fritiden :-)