Objektorienteret Opbygning af snake spil
Hej eksperterJeg har fået lavet et snake spil der virker men er lidt i tvivl om jeg har bygget det rigtigt op.
Overordnet er det bygger op på følgende måde:
main.cpp : Selve spillet
windows.h : Indeholder 3 klasser der har til formål at styre "vinduerne" i spillet. Med vindue mener jeg en ramme af X'er
Klassen window har alle de basale vindue ting såsom gotoxy, clear, show osv.
Klassen GameWindow der skal styre det vindue slangen bevæger sig rundt i arver alle window's ting. Endvidere er et par funktioner som TestHit tilføjet
Klassen ScoreBoard arver ligeledes alle elementerne fra windos klassen. Endvidere er et par funktioner såsom UpdateScore tilføjet
windows.h indeholder også en funktion: GlobalGotoxy: Den bruges flytte courseren rundt og bruges både af snake og window klasserne
snake.h : Indeholder klassen snake der styrer slangen. Denne klasses constructor får sendt en pointer til både GameWindow og ScoreBoard elementerne. Dette gøres for at den selv kan opdatere sin score og selv fjerne maden når den spiser det, samt generere noget nyt, tegne sig selv osv.
Jeg ved godt at det er en meget overfladisk gennemgang, men det eneste jeg pt er interesseret i er om jeg har grebet det rigtigt an eller om jeg skal bygge det anerledes op.