Avatar billede martinthorborg Nybegynder
09. april 2005 - 20:57 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Iværksætter-debatten mangler emner

Jeg har lavet et iværksætter-debatforum og der er heldigvis mange der debatterer nu. Men jeg mangler input til hvilke emner der skal startes for at få flere e-iværksættere til at debattere. Har du ideer til kategorier der mangler, så kom glad med dem.
Debatten kan se her: http://debat.thorborg.dk

Dbh Martin
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. april 2005 - 21:04 #1
Internet svindel (fra et forretningssynspunkt)
Søgemaskine markedsføring (måske en under debat af den markedsførings debat i allerede har)
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. april 2005 - 21:04 #2
Sikkerhed, Certifikater, digital signatur
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. april 2005 - 21:08 #3
ressourcebørs. Udveksling af code, løsninger og andet
Open source løsninger. Hvordan kan man bruge open source i sin forretning og slippe for at betale kassen
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
09. april 2005 - 21:10 #4
Har ingen ideer , men skift skrifttype, ellers tror man det er en børnehave.
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. april 2005 - 21:16 #5
Netværk/iværksætter profiler. Her kan de eneklte iværksættere præsentere sig selv (inden for visse fastsatte rammer og gerne med billed) således at man kan finde person ressourcer man kan trække på og dermed opbygge et netværk
Avatar billede martinthorborg Nybegynder
09. april 2005 - 21:19 #6
Gode input, tak skal du have :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. april 2005 - 21:24 #7
selv tak, der kommer måske et par flere
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. april 2005 - 21:26 #8
Problemløseren. Her kunne man få hjælp til specefikke prøblemer, lige fra. "Min computer er gået ned" over "Hvor køber man reoler" til "hvor kan jeg lege en varevogn i et halvt år?"
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
10. april 2005 - 01:16 #9
Lovgivning kunne også være interessant at have med
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
10. april 2005 - 01:21 #10
Ups, undskyld havde lige overset kategorien Jura
Avatar billede nythjem Nybegynder
11. april 2005 - 08:44 #11
Hej Martin!

Jeg står i skrivende stund og leder efter en kompetent kompagnon, der kan drive det vidt sammen med mig i min virksomhed. Og jeg har egentlig ledt og ledt, så det kunne ganske enkelt være rart med en "Partner søges" sektion også :)

Venligst Michael
Avatar billede thorborg Nybegynder
11. april 2005 - 09:55 #12
Hej Michael

Og sådan en sektion er nu netop lavet :-)

Dbh Martin
Avatar billede nythjem Nybegynder
11. april 2005 - 10:10 #13
Super,

tak skal du have, og hav en super dag :)
Avatar billede olebole Juniormester
13. april 2005 - 23:03 #14
<ole>

Hehe ... hvad med en sektion for stealth-marketing - evt. via andre webfora. Sådan én må du da kunne komme med idéer i  ;o)

I øvrigt vil jeg give alister_crowley ret i, at typografien på sitet er yderst uheldig. Af alle de gængse 'håndskrifter' er Comic Sans afgjort en af de ringeste ... men desværre den eneste default-font af sin art.
Comic Sans resulterer som oftest i ekstrem ringe læsbarhed ved små størrelser. At den er en decideret vittighed i designerkredse (og blandt andre, der interesserer sig for typografi), behøver man jo ikke ligge under for - men et enkelt blik burde vel også være nok til at se, hvor dårligt den fungerer.

Et udmærket initiativ, men var jeg faldet over det på nettet, ville jeg aldrig have koblet det med dig - eller en anden professionel. Typografien stritter i den stik modsatte retning.

Just my two cents  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede thorborg Nybegynder
13. april 2005 - 23:14 #15
Hej Ole

Tjaaa, man kan kalde det mange ting. Men det er vel nettets natur at man udveksler ideer og besøgende...

Nu er mit site ikke skrevet med lille skrift og jeg har endnu til gode at få klager over læsbarheden. At ligge under for en flok grafiknørder, ligger mig så fjernt, at den eneste grund til at jeg gider at tage til genmæle, er at det giver en masse traffik til mit website. Og det er da også fint at folk der mangler et liv, kan få lidt at gå op i. Så vil jeg bruge min tid på at have det sjovt og tjene penge ;-)

Dbh Martin
Avatar billede trophymanager Nybegynder
13. april 2005 - 23:38 #16
Jeg må gi oledrengen ret. Det er en håbløs font. Skift til Arial eller Verdana. Det du vel helst vil have er tilgængelig så dine brugere så uforstyrret som muligt kan browse dit forum.
Avatar billede thorborg Nybegynder
13. april 2005 - 23:43 #17
Nej det er ikke det jeg vil have. Jeg vil gerne skille mig ud fra flokken og i og med at jeg skal i P3 i morgen og forklare mig, har jeg opnået det jeg gerne vil.
Og som nævnt, holder jeg af fonten :-)
Avatar billede olebole Juniormester
14. april 2005 - 02:25 #18
Martin >> nu ikke så paranoid. I come in peace and won't harm your planet  :)

Det med stealth-marketing var ment som en joke ... det skal jeg forsøge at undlade at gøre mig skyldig i i fremtiden  :)

Nej, dit site er ikke skrevet med lille skrift - men læsbarheden er bare somom, det var. Det er helt iorden, du ikke vil ligge under for en flok grafiknørder - men det er heller ikke sådan én, du taler med.

At du finder meningen med dit liv i penge, er vist det indtryk, du har efterladt hos de fleste, så det behøver du ikke udpensle - og egentlig behøver du heller ikke nedgøre folk, der ikke deler den passion. Det er ikke noget, der får dig til at virke mindre patetisk ... eller mere sympatisk.
At skose folk, der ikke finder æstetik uvæsentlig og antyde, de af den grund skulle mangle et liv - blot fordi, de ikke deler din smag - virker imho temmelig primitivt og ubegavet. Ingen tvivl om, du skiller dig ud fra flokken ... Gud være lovet!
Avatar billede thorborg Nybegynder
14. april 2005 - 08:17 #19
He he, ja du læser hvad jeg skriver, som fanden læser biblen, men dig om det.

Ha' en god dag.

Martin