Simpelt side scroller spil
Jeg har en opgave til på onsdag, at aflevere et simpelt spil i C++ jeg selv har skrevet og derfor forstår hvad der sker i koden. I løbet af det her projekt har jeg uheldigvis været forhindret i at komme til alle timerne, så det er begrænset hvor meget jeg har fået hjælp af min lærer (der er ingen undervisning, så det er kun mine spørgsmål jeg ikke har fået stillet). Forløbet der har kørt 1 gang om ugen siden august er for helt nybegyndere og det her skal betegnes som et slags afsluttende projekt (på C niveau), dog har jeg selv programmeret en del i andre sprog som ASP, VisualBasic, lidt Java og PHP, det er jo ikke fordi de er 100% ens, men jeg har den grundlæggende forståelse samt jeg har deltaget i resten af undervisningen 100% før det her projekt (som startede for 1½ måned siden).Nu står jeg så i den lidt hæktiske situation (som de fleste nok desværre har prøvet) og skal have gjort det her færdigt og jeg er sådan set helt lost lige nu. Jeg har søgt efter lidt tutorials herinde, men jeg kan ikke rigtig få det til at køre som jeg vil, så jeg håber nogen kan komme med et forklarende eksempel på, hvordan jeg laver sådan et spil eller kan henvise til nogle gode tutorials, som benytter sig af C++ og ikke bare generelt om hvordan den slags spil fungerer.Spillet skal være et side scroller, dvs. ligesom de gamle DOS spil Prehostoric, Mario og den slags, det behøver kun indeholde at man kan gå frem og tilbage og hoppe og så kommer der tilfældige modstandere ind man skal bekæmpe på den ene eller anden måde og så en baggrund, handlingen osv. er underordnet. Min lærer synes vi skal bruge det gamle program Borland Turbo C++ fra '91, jeg kan ikke helt finde ud af om det er en fordel? Såvidt jeg kan se kan man kun tegne streget og firkanter, cirkler og den slags. Men vi må som sagt selv vælge om vi bruger lige det program, eller et andet (Jeg er blevet anbefalet at bruge Dev-Cpp).
Håber det er til at forstå og at nogen kan give hjælp på vejen :)
Skal helst bruge et svar i dag.