Hej, Jeg bruger et par komponenter (libs) som udskriver noget til konsollen. er det muligt at lytte på hvad de skriver til konsollen så jeg i mit eget program kan gøre et eller andet hvis der bliver skrevet noget specielt ?
jeg fandt et eksempel på redirect til named pipes på nettet
#include <cstdio> #include <iostream>
#include <fcntl.h> #include <io.h>
using namespace std;
int main() { int oldstdout = _dup(_fileno(stdout)); int pipehandles[2]; _pipe(pipehandles,20480,_O_BINARY); _dup2(pipehandles[1],_fileno(stdout)); printf("Test af C IO\n"); cout << "Test af C++ IO" << endl; _dup2(oldstdout,_fileno(stdout)); char buf[20480]; int n = _read(pipehandles[0],buf,sizeof(buf)); printf("%s",buf); return 0; }
det eksempel du fandt kunne jeg entligt godt bruge men der er desværre det problem at jeg er så er nød til at tømme bufferen hele tiden.. man må da kunne udføre en forespørgsel på om der er data eller ej i bufferen / pipen.
jo men jeg skulle helst have mulighed for at reagerer på når der bliver skrevet noget til strømmen som var det et socket. Er det ikke muligt at lade programmet vente indtil der bliver skrevet noget til den pipe ?
jeg håber ikke at du har ventet på et tråd eksempel fra mig
:-)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.