Commodore 64 - basale spørgsmål
Jeg har i tidernes morgen anvendt Commodore 64 med båndafspiller og diskette drev til at spille spil som fx LoadRunner på. Jeg kunne godt tænke mig at vide følgende.Hvad hed prompten man sad i?
Hvordan kørte man spil eller loadede generelt programmer? (RUN, LOAD, LIST) og hvilke argumenter tog disse kommandoer?
Hvad var forskellen rent teknisk på C64 og C128 (udover 8cm i højden)?
Og et lille sidespørgsmål, hvad hedder den skala / teori om at regnekraften på computere fordobles hver 18. måned (og eftersigende er justeret til 12. måneder for tiden)?
På forhånd tak.
