Avatar billede sonnic Juniormester
09. juli 2006 - 18:39 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Flere brugere på Webspeed samtidig ?

Hej

Vi er en fam. på 4 personer der alle har pcér og skal bruge Internettet.

Vi er lige flyttet ind i et nyt hus, og vil helst undgå at trække for mange kabler i vores nye hjem, jeg har overvejet trådløst netværk, men er blevet frarådet dette pga. manglende hastighed og stabilitet.

Mit spørgsmål er nu, kan vi ved at skifte over til Webspeed og bruge de eksisterende tv stik der er i de forskellige værelser og alle samtidig komme på nettet, via tv stikket.
Eller skal hver bruger have sit eget ”modem” og IP adresse.?

Jeg håber i kan hjælpe mig og min familie.
Avatar billede leif Seniormester
09. juli 2006 - 18:45 #1
Med hensyn til trådløst vil jeg ikke kalde pga. manglende hastighed hvis i bare skal gå på nettet, det trådløse netværk vil være hurtigere end jeres forbindelse.

Jeg vil endvidere mene at hvis man køber fx. Linksys udstyr er det stabilt nok til at kunne bruge. Jeg har en kollega som udelukkende bruger trådløst netværk uden problemer.
Avatar billede sonnic Juniormester
09. juli 2006 - 18:58 #2
Hej Leif tak for dit hurtige svaret.
Pt. har vi bredbånd 2048/128 kb/s. mest fordi vores to drenge på 19 år spiller meget over nettet.(det skulle de gerne kunne blive ved med)
Linksys? er det firma navnet på det trådløse netværk.?
Avatar billede leif Seniormester
09. juli 2006 - 19:03 #3
Linksys laver blandt andet Trådløst udstyr, men der findes mange som gør.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. juli 2006 - 19:20 #4
Du kan ikke tage internet ud af mere end 1 TV stik, så løsningen med at anvende dine antenneledninger til at fordele nettet duer ikke.

Jeg vil også anbefale et trådløst net, og linksys laver udmærket udstyr, som med den korrekte opsætning kan komme til at køre fint. En lille advarsel. Du bør holde dig fra USB netkort, som kan være svære at få til at køre stabile.
Avatar billede sonnic Juniormester
09. juli 2006 - 19:27 #5
dragonknight

Det anede mig nok, men tak for dit svar.
" Du bør holde dig fra USB netkort" så mener du vel at det bedste er et indbygget netkort, formoder jeg.
Avatar billede bentemil Praktikant
09. juli 2006 - 19:32 #6
har selv Netgear WGR612 fra TDC, let at sætte op, sikkerhed i følge TDC ok.
www.tdc.dk
Avatar billede leif Seniormester
09. juli 2006 - 20:00 #7
Laptop = Indbygget eller PCMCIA
Stationær = PCI
Avatar billede sonnic Juniormester
09. juli 2006 - 20:59 #8
Send et svar så er der 100 p. til deling.
Og igen mange tak for jeres svar..
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. juli 2006 - 21:15 #9
Rigtig leif, og med mindre der er tale om indbygget netkort, så vil du finde større kompatibilitet hvis du køber samme mærke netkort, som routeren har.
Avatar billede leif Seniormester
09. juli 2006 - 22:23 #10
Som anmodet
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. juli 2006 - 07:33 #11
Køb router og netkort fra samme producent. Køb ikke det billigste du kan få!