26. juli 2007 - 20:41Der er
6 kommentarer og 1 løsning
Mail-In database eller User
Hej,
Jeg har en diskussion med mig selv, om man egentlig burde bruge Mail-In database for Fælles mailbokse ? Eller om det mest smarte er er registrere det som en bruger, men uden ID fil og Krypteringsnøgle.
Kan du være med til at afgøre min personlige diskussion.
mail-in er gratis. User kræver licens, afhængig af fortolkning. Mailin kan have problemer med Kalenderschedulering, hvis man inviterer over internet med kunder/leverandører/kontakter pga afsender/notesnavne etc.
User oprettet som DWA giver bedst resultat. Ingen id-fil !!!
ja. Jeg plejer at oprette mail-in-registrereringer på typen <Mail-in-navn>/<firmanavn>, altså hvis jeres firma hedder Acme og mail-in skal være support, så navngiver jeg mail-in med Support/Acme. Den advarsel, du måtte få under registreringen om ikke at anvende / i mailin-navne skal du bare ignorere. Desuden angiver du her den tilknyttede internet-adresse.
I selve DWA-databasen, skal du angive dette navn som ejer af databasen. I Notes gøres det via Tools->Preferences...->Mail->Basics->User Configuration. (og her bliver der checket om navnet er hierarkisk, det er derfor der skal et / i navnet).
Kanon, kan du så måske svare mig på et sidste spørgsmål ?
Kan det passe at hvis jeg vil have både Internet adresserne Support@ og Hotline@ så skal jeg lave det som 2 Mail-In databaser, men bare pege på samme database ?
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.