Avatar billede enigma_morten Nybegynder
02. september 2007 - 21:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Norton Internet Security 2005

Hej drenge (og piger)

Mit (originale) program norton internet security 2005 popper konstant op med den der:

"Regler, der oprettes automatisk til programmet: Symantec LiveUpdate"

Det sker 24/7 at den dukker op, så hvis nogen ved hvordan og hvorledes, skriv endelig...

På forhånd tak!
Avatar billede leif Seniormester
02. september 2007 - 22:15 #1
Kan ikke lade være, men hvad med at smide Norton Internet Security langt væk ! Har lige haft en maskine igen som ikke kunne noget som helst selv om at Norton påstod den var slået fra, men efter fjernelse og reboot af maskinen virkede maskinen fint igen !
Avatar billede langbein Nybegynder
02. september 2007 - 22:47 #2
Men Norton og Symantec det er da to forskjellige (samtidige) sikkerhetspakker, er det ikke ? (Som slår hverandre i hjel ..)

Mon ikke løsningen er å avinstallere begge, eventuelt med en system restore. Sjekke PC for malware vha housecall trendmicro online virusscan. (Har erfart mange ganger at ordinære virusprogram ikke er i stand til å detekte virus og at sikkerhetsprogrammene selv kan være infiserte.)  http://housecall.trendmicro.com/

Når det så er slått (mer eller mindre fast) at den er "clean" så på med en sikkerhetspakke. (Anbefalt: Comodo firewall pluss NOD32 antivirus.)
Avatar billede leif Seniormester
02. september 2007 - 22:52 #3
Avatar billede darrich Novice
02. september 2007 - 22:59 #4
Nogen sværger til et program, andre et andet. Når man har brug penge på en licens så bruger man det jo også. Så "smid væk" uden at nævne et alternativ er måske knap så konstruktivt.
Jeg bruger selv Norton er godt tilfreds....

Du kan kvæle de fleste beskeder under indstillinger.
Norton tjekker meget ofte efter opdateringer, hvilket giver popup meddelelse og sjat downloads.
Jeg har valgt at sætte Liveupdate til at spørge før den henter opdateringer, da man så kan bestemme hvornår det sker, så det ikke er midt under online spil eller lignende.

Har valgt at gøre det samme med Microsoft Update.

Leif: Den klassiske fejl ved sikkerhedsprogrammer der låser en pc sker faktisk i registreringsdatabasen ved et crash, så du kan rette det op med systemgendannelse uden brug af afinstallation.