Avatar billede the-rask Nybegynder
29. september 2007 - 17:31 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

overvågnings programmer!

hej jeg har en fonemelse at mine forældre overvåger min computer
spørgsmålet er...er der et program der kan afsløre at de gør det
29. september 2007 - 17:37 #1
Overvåger hvordan?

logger de ind på din account eller tjekker din historik?

Eller er de lidt mere snedige?
Avatar billede the-rask Nybegynder
29. september 2007 - 17:40 #2
jeg tror de er lidt mere snedige.
fordi først tænkte jeg de kunne mit kodeord men så lavede jeg det om til 19 bogstaver og tal som de umuligt kunne gætte og jeg gemmer den så de er mere snedige:=)
Avatar billede enya Nybegynder
29. september 2007 - 17:49 #3
Hmm.. Du vil overvåge dem, for at se om de overvåger dig.. Hvad med at snakke sammen i stedet for..?
Avatar billede the-rask Nybegynder
29. september 2007 - 17:52 #4
hmm nej det ikke det jeg vi. jeg vil bare gøre sådan de ikke kan komme ind. kan man ikke gøre det
Avatar billede enya Nybegynder
29. september 2007 - 18:00 #5
Glem min kommentar.. Har aldrig haft brug for eller lyst til at overvåge andres brug af en PC.
Avatar billede the-rask Nybegynder
29. september 2007 - 18:04 #6
det heller ikke det jeg skal jeg skal bare gøre sådan de ikke kan komme ind på min
29. september 2007 - 18:06 #7
... har de da fysisk adgang til din PC ?
Avatar billede the-rask Nybegynder
29. september 2007 - 18:08 #8
ja det tror jeg de kan fra deres computer
Avatar billede the-rask Nybegynder
29. september 2007 - 18:09 #9
sorry nej fordi jeg gemmer den for dem
Avatar billede morhan Novice
29. september 2007 - 18:16 #10
Giver du dem en grund til at overvåge dig? Er det hjemmesider for voksne, du gerne vil have i fred?
Avatar billede the-rask Nybegynder
29. september 2007 - 18:19 #11
nej men det mest chat osv.
Avatar billede fedora Nybegynder
29. september 2007 - 21:40 #12
Du skal huske på at routeren kan have funktioner som gemmer hvilke sider du har været på.
Avatar billede toontech Nybegynder
29. september 2007 - 23:59 #13
Du kan ikke gøre noget for at de ikke overvåger dig.
Routeren/firewallen logger alle steder du besøger i klar tekst.

Det du kan gøre for at 'afsløre' dem er enten at spørge dem, og hvis det er udelukket så prøv at bruge en anonym proxy server, jeg mener at PROSA er rimelig meget ude med alverdens ting der beskytter 'privatlivet'

Det nemmeste vil være at bruge en SSL forbundet chat session, men selvom du gør det vil de stadigvæk kunne overvåge dig hvis de har adgang til din pc.
Avatar billede fedora Nybegynder
30. september 2007 - 11:14 #14
Så vil jeg foreslå dig Tor netværket, alt data der forlader din pc skulle være krypteret.
Avatar billede langbein Nybegynder
30. september 2007 - 20:23 #15
"Routeren/firewallen logger alle steder du besøger i klar tekst."

Noen routere kan det, men ikke de som kjøpes i butikken for noen hundrelapper.

"at bruge en anonym proxy server,"

Det hjelper vel ikke hvis ikke forbindelsen er kryptert.

"Det nemmeste vil være at bruge en SSL forbundet chat session,"

Det er sant, det hjelper.

", men selvom du gør det vil de stadigvæk kunne overvåge dig hvis de har adgang til din pc."

Det er også sant.

Bruk fantasien, det finnes allikevel måter :-)