Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2008 - 14:42 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Gratis CMS system

Hej,

Har i nogle gode forslag til et gratis CMS system som almindelige mennesker kan finde ud af at sætte op og som er godt?

Jeg havde overvejet Typo... men om det er godt og let at arbejde med...ved jeg ikke!!
Avatar billede hojben Novice
14. januar 2008 - 16:03 #1
Det ville lette hjælpen hvis du skrev hvilket sprog det kan være i. (asp/php)
Avatar billede bauerdata Nybegynder
14. januar 2008 - 18:16 #2
www.plone.org
kører du windows så gør følgende.
download https://launchpad.net/plone/3.0/3.0.5/+download/Plone-3.0.5.exe
-> kør
angiv admin login
angiv admin passwd
gentag admin passwd
tryk install (vent)
tryk finish
gå in på
start->alle programmer->plone->plone
i menuen tryk på "start plone"
start explorer
du kan nu vælge mellem at køre som admin og som alm bruger .
Avatar billede ladyhawke Novice
14. januar 2008 - 18:40 #3
du kan også bruge typo3, som er et oprrindelig danskudviklet CMS. De har et meget aktivt community og det er rimelig nemt at komme igang med, samtidig med at du har mange muligheder for at udvikle mere avancerede løsninger, når du har lyst til det...
Avatar billede ladyhawke Novice
14. januar 2008 - 18:54 #4
jeg havde lige oversetg at du selv nævnte typo3, men det er altså ikke så svært at komme igang med og når du får erfaringen til det er mulighederne næsten uanede
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2008 - 03:30 #5
Er der nogen af de nævnte som man skal genoverveje pga. sikkerheden eller er den iorden selv for alm. brugere og ikke eksperter?
Avatar billede hojben Novice
13. februar 2008 - 03:22 #6
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2008 - 08:41 #7
Gider I lave et svar så får i points.. jeg har testet typo3 og det virker ok :)
Avatar billede bauerdata Nybegynder
13. februar 2008 - 11:47 #8
Avatar billede hojben Novice
13. februar 2008 - 14:39 #9
nej tak :)
Avatar billede ladyhawke Novice
13. februar 2008 - 21:08 #10
ok
Avatar billede at_dk Nybegynder
06. marts 2008 - 12:48 #11
Hej Peters

Der findes rigtig mange gode gratis CMS - nogle meget store
"enterprise" løsninger og en lang række mindre CMS med varierende
funktionalitet - og kvalitet. Så for dig er det vel et spørgsmål og en
nøjere definition af dit behov og et spørgsmål om hvilke teknologier
du vil bygge på. Kombinationen Linux/Apache/MySQL/PHP er super stærk,
og der findes mange gode gratis CMS på denne kombination. Hertil
kommer, at mange webhoteller understøtter denne kombi.
På den anden side er vi jo mange MS Windows-brugere, som har lidt
svært ved at finde rundt i ovennævnte miljø. Derfor har jeg lavet et
CMS, som bygger på Windows/IIS/MySQL/ASP: Denne kombi er også
understøttet af mange (også billige) webhoteller og kan alternativt
køre på en alm. WinXP/Win2000 maskine - uden at du behøver betale for
andre licenser end din Windows: MySQL er Open Source og g-link CMS er
gratis at anvende til ikke kommerciel brug. Da systemet er modulært,
skalerbart og meget fleksibelt kunne det måske dække dit behov.
Systemet hedder g-link CMS og du kan læse mere om det på http://www.g-link.dk
- eller du kan prøve at google på:
gratis cms asp mysql
Da g-link CMS er skrevet i klassisk ASP (med de styrker og svagheder,
som det har), så tror jeg du let ville kunne ændre på det, så det
passer til dine behov - i det omfang de eksisterende moduler ikke
passer dig "lige ud af boksen"...

Mvh.
Anders
Avatar billede bauerdata Nybegynder
06. marts 2008 - 12:58 #12
virker ikke med firefox :-/
Avatar billede anderssaugstrup Nybegynder
13. august 2008 - 21:39 #13
Et godt bud på et gratis CMS som er let at arbejde med og som kan udvides til kommende behov er Wordpress.

Den britiske premierminister kan ikke tage fejl! :-)
http://www.saugstrup.org/gordon-brown-bruger-gratis-wordpress-cms/

Peters, endte du med Typo3 som CMS eller hvordan?
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2008 - 08:18 #14
Hej Anders,

Ja jeg endte op med at teste Typo3, men hvis jeg atter en dag skal prøve igen kan jeg jo tage fat i dit forslag :o)
Avatar billede Anders-Saugstrup Nybegynder
21. november 2009 - 13:11 #15
Hej igen

Jeg har lavet en gennemgang på video, som viser en del om hvordan man kan bruge Wordpress som et gratis CMS:

http://www.saugstrup.org/v1/

Mvh Anders Saugstrup
Avatar billede webcreator Nybegynder
07. januar 2010 - 18:15 #16
Til andre der ser denne post, vil jeg anbefale Sitemagic CMS. Det er et system der er lige så simpelt som de små Content Management Systemer, men lige så fleksibelt og udvidelses-venligt som mange af de store.

Sitemagic CMS er gratis, og kan downloades fra http://sitemagic.dk

Content Management Systemet kan udvides med flere funktioner, og tilpasses med design-skabeloner. For udviklerne er det nemt selv at tilpasse systemet, da der er rigeligt med dokumentation på adressen http://sitemagic.org/dev
Avatar billede gustav1994 Nybegynder
09. januar 2010 - 10:31 #17
Kan anbefale Joomla eller Wordpress.
Avatar billede triumfthye Nybegynder
24. marts 2010 - 20:46 #18